21.05.2014

Jogget 1 mil !

Yes, det er helt sant. I dag har jeg jogget 1 mil !!
Jeg spiser ikke snop, kaker eller is. Jeg drikker ikke brus og knasker ikke på chips. Og det viktigste: jeg drikker minst 1 liter vann hver dag! Dette har jeg klart å holde - med unntak av 17. mai. Da spiste jeg to bittesmå kakestykker, og det var noe vi avtalte på forhånd at vi skulle få lov til. Jeg har også vært mer aktiv disse to og en halv ukene. Jeg merker det på kroppen utvendig at jeg har klart å snudd meg om litt, til tross for at det ikke har gått så lang tid. Men det ironiske er at jeg er stuuup trøtt om dagene!!? Sovner på sofaen, synes det svir i øynene om morgenen, gjesper og kjenner meg trøtt på jobb også.. Kanskje sukkeret var med å holde meg våken hver kveld? Jeg kommer hvertfall ikke til å begynne igjen med det første, men dette søvn greiene.. herregud! Våknet kl. 07.29 i morges! Og jeg begynner på jobb kl. 08.00 :-o

Vi hadde hvertfall joggedag på jobb i dag. Vi jogger for å samle inn penger til "Hei verden" organisasjonen. Elevene betaler en frivillig startavgift og løper noen runder ned til Møllebukten i 1 - 1,5 timer. I år ville Ragnhild og meg jogge sammen. Jeg tok på meg puls klokken min, som har GPS, og på 1 time sprang vi nøyaktig 1 mil :) Vi snakket med elever hele veien og motiverte dem til å springe. Det var knall gøy!

Tok  ingen bilder fra da vi jogget, så jeg googlet JOGGE og dette bildet kom opp:


Haha.. Vet ikke med dere, men slik ser jeg også ut når jeg jogger. Spesielt bena mine er like høyt oppe som dette. Haha.. synes dette var hysterisk!

- Anette -

6 kommentarer:

  1. Det ligne jo på hoppebildet mitt fra Sirdalen ;) Eg har jogd to runder rundt mosvannet i dag (rett over 6 km) og holdt personlig på å dø!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje me ska jogga samen ein gang? Runden rundt møllebuktå e ganske ok :)

      Slett
  2. Fantastisk med 1 mil :-D Kanskje du trenge meir mat rett og slett? Eg blir hvertfall trøttare om eg har åte lite...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja.. Kan jo ver. Men syns egentlig eg spise ganske så mye. Tror problemet e enkelt: SØVN! Det e jo bare så enkelt, men akk så vanskelig! ;) OG travle dager..

      Slett
  3. Flinke du e :) Skulle akkurat til å si d selv, kanskje du får i deg for lite næring.. folk flest tror de spiser nok, men i et aktiv liv, noe eg e veldig sikker på du har og, så trengs d mer. D kan være en reaksjon fordi du slutter med det sukkeret, og at kroppen trenger mer vitaminer, mineraler, omega, tar du det? vanskelig å dekke alt i kosthold. Søvn ja e jo så viktig! De sier minst 7 timer. Selv får eg sikkert toppen 6 timer, skulle gjerne sovet 8 timer :D Men me er alle forskjellige der, noen trenger bare 5, og andre 8. Så du får bare prøve deg frem :) og en aen ting de sier er timene me sover før kl 24:00 er skjønnhetssøven, så jobbe me å få lagt meg i ti tiden nå eg siden eg e oppe halv seks! :D hoho! Lykke til <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode tips Ingerid! :)
      Eg e nok ikkje så flink med tilskudd nei, så absolutt någe eg bør skjerpa meg på!
      :-)

      Slett