05.05.2014

Spisebordstoler - ja takk!

Jippi, jeg har drukket 1,5 liter vann i dag! Wohoo.. Og det beste er at det har jo ikke vært vanskelig engang. Nå gjelder det bare å holde denne "trenden" gående. Ellers har jeg heller ikke rørt noe sukker, men på grunn av samtaler på jobb fikk vi servert pizza.. eh.. ikke akkuratt det sunneste jeg kunne hive i meg, men la gå. Neida, dette skal gå greit :) Vi har ikke snakket om hvor lenge vi skal holde det gående, men kjenner jeg Ådne og meg selv rett blir det nok en stund. Ingen vil "tape" og vi er to stabeist begge to. Jaja, så sånt kan det gå..

Ellers har jeg funnet ut at det er på tide å kjøpe spisebordstoler. Vi har kun stoler vi har fått fordi forrige eier skulle kaste dem. De er mørkebrune og rød/oransje og passer ikke inn i det hele tatt. Men spisebordstoler koster penger - mye penger! Hvertfall de som jeg vil ha.. Jeg mener vi.... Og så trenger vi så mange som 2 på kjøkkenet og (minst) 6 i stuen, altså 8 stk. Og siden en stol koster 3500 kr er vi oppe i et beløp på 28000 kr! Jøsses! Hvordan får egentlig folk råd til dette her? Vi har bestemt oss for å kjøpe en om gangen og så får det bare ta litt tid (kanskje snakker vi år?). Hadde det vært for 5 år siden hadde vi sansynligvis kjøpt noen nye, lyse og fine til å ha midlertidig. Men vi har brent oss så mye på det før. Det blir jo litt penger uansett av å måtte kjøpe 8 stoler, for så å måtte kaste dem/kvitte oss med dem etterpå? Nei.. Vi sparer. Stolene vi ønsker oss er ingen ringere enn Vitra Eames Plastic Side Chair DSW. Helst hvit, men mulig vi kan blande litt? Kanskje vi finner en billigere kopi også? Rop gjerne ut om dere vet om noen lignende stoler :)

Her er to varianter av den samme. Med eller uten armle'n?

 Kanskje i andre farger, eller blande?

Eventuelt lignende, rimeligere stoler fra Living og IKEA?


- Anette -


4 kommentarer:

  1. Hei Anette! Eg har fulgt bloggen din i "skjul", som Frank kalle det, syns an e så kjekke :) iallfall! Me hadde og lyst på eames-stoler t den nye leiligheten, men det e jo så dyrt! Så fant me Voga.com som lage replika av de, heilt lovlig og me akkurat samme materialer. Patenten på stolene e så gammel, at det e lov å lage like, så det e ikkje någe tull. Stolene koste 1/10 av ekte vare :) me bestilte 4 eames uten armlener, og e KJEMPEfornøyde!! God kvalitet og veldig fine :) anbefales virkelig! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for suuuupert tips Trine! :) Dette skal undersøkes med en gang. Jippi!!
      Og så kjekt at du liker/leser bloggen :)

      Mvh Anette

      Slett
  2. Vi gjorde akkurat det samme som Trine over her. Veldig fornøyde:) Tenk om du skulle bli dritt lei de en dag, da er det surt med stoler til 3500 pr.stk ass:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den siden va heilt genial!! Fant jo stolene te 589,- :-0
      Heilt sprøtt!!! Så nå skal bestillinger legges inn ;)

      Slett