30.07.2014

Mammapoeng :)

Jepp, i dag var det jeg, aka. mamma, som stakk av med enda 100 nye poeng. Mye konkurranse i dette huset med andre ord.. Simen har vært hjemme med feber som kommer og går, merkelig, han er helt fin, men plutselig har han litt feber og en time senere er det borte igjen? Jaja, vi måtte hvertfall finne på noe. På roterommet som jeg kaller det, hadde jeg to store pappesker som bare ventet på å få bli pakket flatt og kastet. Jeg gjorde dem like greit om til en hytte :) Brukte nesten en halv rull med gaffateip (gaffateip funker på ALT) og to ruller med klisterpapir. En av rullene var knall rosa med røde epler, og den andre var full av blomster i alle farger. Man tager hva man haver..
Jeg støttet opp alle hjørnene med gaffateip og teipet eskene sammen på midten (etter at jeg selvfølgelig hadde fjernet to av veggene). Deretter klistret jeg på klisterpapir på hele hytten. Til slutt gikk jeg, atter en gang, over alle skøytene med gaffateipen. Taket er forresten bare en svart søppelsekk :) Det er et stort vindu på midten og en dør på den ene kortsiden. Også disse fikk en omgang med gaffateipen til slutt.
Guttene har lekt litt i den, mest Noah egentlig, for han er virkelig kommet i "kom-og-kjøp" epoken. 


Samtale i kiosken:

Noah: Kom og kjøp, epler og løk, før butikken stenger. Husk å ta med penger.
Meg: Hva kan jeg kjøpe?
Noah: vent litt, jeg tenker.....  hm..... Du kan kjøpe disse to lekene her (og holder opp to legofigurer).
Meg: Flott. Hvor mye koster de?
Noah: Ett minutt.
Meg: Ler litt og gjentar "1 minutt"?
Noah: Ja, det er jo ikke så mye.
Meg: Vi pleier å kjøpe og selge ting med penger.
Noah: Oki. Toogførti da..
Meg: Supert. Takk skal du ha.
Noah: Og så skal du få en klem, men den er gratis..








- Anette -




2 kommentarer:

  1. Imponerende arkitektarbeid!!! Utrolig kjekt for ungene!!!

    SvarSlett