24.07.2014

Kvalitetstid med eldstemann

Simen har sluttet å sove på dagen. Noe som er helt fantastisk! Vi slipper å planlegge hver eneste dag til punkt og prikke (vi har vel egentlig aldri gjort det uansett??) og han er TRØTT når kvelden kommer. Han ligger ikke våken til kl. 21-22 lengre og bare tøyser og herjer. Han blir lagt og ofte sovner han midt i boken/godnattsangen eller så sovner han rimelig kjapt etter godnattkos. Det som er enda bedre, er at nå får jeg tid med Noah :) 
De har alltid lagt seg likt, noe som har fungert greit, men siden Simen ofte har hatt show til sent på kveld har jeg alltid blitt avbrutt i lesestund med Noah. Og snill som han er, godtar Noah det bare. Men nå.. Ahhh.. Nå har jeg en time eller to som jeg kun kan bruke på Noah - og det er fantastisk!! 
I går satte han utenfor og lekte med lego'en sin mens jeg malte ytterdøren. Og vi snakket og snakket og begge gangene telefonen ringte tok Noah den og jattet som bare det. Både mormor og Ådne fikk en lang og koselig samtale med ham :) og så hjalp han meg med malingen og nøt litt alenetid selv også.. Gubba jeg elsker den alderen!! 5 år er helt magisk - virkelig <3
I dag hentet jeg guttene og Tilla i barnehagen kl. 14. Kjørte rett til solastranden og var ikke hjemme igjen før leggetid. Simen sovnet nesten i dusjen, så det ble en tidlig kveld på lillemann. Noah og meg spilte Junior Millionær. Et spill for de på 5 og oppover. Veldig enkle regler og et gøyalt spill :) tro det eller ei, men han vant over meg - på ærlig vis! Haha.. Jeg ledet og manglet bare 1 penge, så måtte jeg betale flere ganger etter hverandre og vips - Noah satt igjen med 30 penger. Han husket kjapt hva symbolet på terningen viste. I starten telte han øynene, på slutten kunne han dem. Jeg fikk meg også en matematisk overraskelse. Jeg sa til Noah at han kun trengte 3 penger for å vinne spillet. Og da det var min tur landet jeg på en av hans hus og måtte betale 4 penger til ham. Kjappere enn jeg hadde oppdaget det, sa han "då har eg vonne mamma, sant? For nå får jo eg ein for mye?" Herlig <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar