27.02.2013

Stressa mamma!!!!

Nevnte i går at været var så fint at jeg ville gå til fots og hente de små i barnehagen. Ikke bare det, men jeg ville ta med pølser på termos og spise litt på veien hjem.. Eh.. Det skjedde ikke akkuratt slik nei.

Pliktoppfyllende som jeg er, har jeg alltid litt dårlig samvittighet på fridagene mine. Jeg leverer de små i barnehagen og "koser" meg med trening, handling, rydding og matlaging helt uten unger. Og når ettermiddagen kommer, føler jeg at jeg må gi litt ekstra, siden jeg tross alt har hatt fri. Flere som har det slik?

Stod hvertfall her på kjøkkenet og varmet karbonader (litt lei av pølser fant jeg ut) og la dem i en boks som holder på varmen. Kjøpte grove hamburgerbrød, skjærte opp masse frukt, plastikkbeger til og ha frukten i og gaffler til og spise med, termos med noe å drikke, papir (må ALDRI glemme dette når du har små barn!!!) ketchup og kjeks. Med andre ord, jeg pakket alt jeg trengte for at vi skulle få en koselig picnic ute i det fri :)

På vei opp til loftet for å hente bæremeisen slår det meg: Herregud Anette! Hva er det du tenker med?!? Det er jo Noah og Simen det er snakk om. Tror du at Noah kommer til å ville sykle den veien vi skal? Tror du at Simen har lyst å sitte i bæremeisen? Tror du at de har lyst å gå derfra når kvelden siger på, de er trøtte og vi må hjem igjen? En av dem kommer jo til og falle i vannet. Hva med skift? Og du kan jo ikke gå den lange veien hjem med en som er gjennomvåt i denne kulden.. Nei.. Jeg hadde glemt hvem jeg hadde med å gjøre.

Jeg heiv meg i bilen og tok med et ekstra skift til Simen (regnet med at det skulle bli han) og all maten. Kjørte til barnehagen, hentet dem, kom ned til sjøen og gikk ned til vannkanten for å kaste litt stein i vannet mens vi ventet på Katrine og Tilla. Det tok nøyaktig 1 min før Simen ramlet og var på vei ut i vannet, men jeg klarte heldigvis og ta han!!! Akkuratt da sier Noah at han må på do.. (!!!!) Serriøst. Vi hadde vært der i snart 2 min! Jeg hjalp Noah og han fikk ikke gjort seg ferdig før jeg måtte slippe han og springe etter Simen, han var nemlig på vei ut i vannet igjen. Prøver og hjelpe Noah igjen, og plopp der var Simen falt i vannet.. Herreguuuud! Heiv meg uti og fikk dratt opp en våt og grinende Simen, kledde på Noah igjen og gikk mot bilen for å hente skiftet. Da måtte Noah på do igjen.. Han hadde ikke fått gjort seg ferdig - stakkars! Setter gjennomvåte Simen til side bittelitt og hjelper en tårevåt Noah som virkelig må på do. Da Simen hadde fått tørre klær satte jeg dem inntil veggen i solen og gav dem hver sin hamburger. NÅ må de sitte i ro tenker jeg.. Simen løfter av lokket på hamburgeren og heller sand over før han begynner og spise den.....
GI MEG STYRKE! 

Tilla og Katrine kom rett etterpå, og vi gikk bort fra sjøen og lekte i hagen til mamma istedet.. Her kunne ingen falle i vannet og jeg kunne slappe av og nyte en lunken hamburger. 
Men været var da utrolig flott hvertfall :)




- Anette -


2 kommentarer:

  1. He he he.....Kanonløye! Kjenner meg igjen i den situasjonen ja. He he he :-)

    SvarSlett