08.11.2014

Menyen i bryllupet vårt

God lørdag alle sammen :)

Til tross for at jeg ikke har oppdatert på nesten to uker, ser jeg at det fremdeles er aktivitet inne på bloggen - noe jeg synes er utrolig gøy! Jeg har savnet å skrive litt hver kvels, men.. Det har vært så utrolig travelt at det har nesten ikke vært til å holde ut!! 

Dagene går i ett, og så lenge jeg ikke legger inn andre aktiviteter enn de dagligdagse, går dagene greit. Har jeg glemt å kjøpe en vesentlig ting til middagen, frokosten eller må sitte litt lengre på jobb - kaos! Heldigvis kommer Ådne hjem om en uke, og det gledes det veldig til :) Før den tid er det to kvelder med utviklingssamtaler, to uker med studenter (hvor en er allerede unnagjort), to planleggingsdager i barnehagen, en planleggingsdag på jobb (og den krasjer selvfølgelig med den ene planleggingsdagen til barnehagen), et julebord (hvor jeg sitter i komiteen) og alt dette skjer selvfølgelig på de 14 dagene Ådne er ute i nordsjøen. Er det ikke utrolig?!?

Jaja, nok om min hverdag, som mest sannsynlig er lik de fleste andre sin hverdag - travel. 

Jeg har lyst å vise dere litt mer bilder fra bryllupet :) Og igjen, det er fortsatt fotograf Eirik Halvorsen som står for bildene. Denne gang er det menyen vår jeg vil dele. Først må jeg bare få si; maten var helt fantastisk! ALLE har skrytt kokkene opp i skyene, og selv kunne jeg ikke vært mer fornøyd med maten selv heller. Alt smeltet på tungen, og alt som var på tallerkenen var så godt at det ble (selvfølgelig) ingen rester igjen. Den beste maten jeg har smakt - noen gang :) Jeg skriver også opp vinen vi hadde til maten, noe jeg også var meget, meget fornøyd med.



Forrett

Suldalskinke, serveres med søtpotetpurre, blanda salat, rugbrød, toast og urterømme

Vin: Winter Riesling Trocken 2012/2013





Hovedrett

Indrefilet av okse.
Serveres med stekte rotgrønnsaker, sylta rødløk, mandelpotetstappe og rødvinsaus. Toppes med frityrstekt jordskokk.

Vin: Castellani Poggio al Casone Chianti Superiore 2011



Dessert

Vanilje og lime panacotta, serveres med marinerte bær, bringebærsorbet og krokan

Vin: Il Falchetto Brachetto d'Acqui 2013






  - Anette -




2 kommentarer:

  1. Forstår du har det travelt med studier og studenter....det har jeg også!! Menyen ser utrolig fristende ut, vedder det smakte fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes du det går greit med studenter? Jeg synes det er spennende. Travelt, men spennende ;)

      Menyen var fantastisk! Rett og slett :-)

      Slett