28.10.2014

Brudeoppsett

Endelig kommer det litt bilder fra fotografen vår. Vi valgte å bruke Eirik Halvorsen. En bryllupsfotograf fra Bryne. Han booket vi for hele dagen. Det vil si, fra morgen til kveld. Han kom først til Barokk frisør - der jeg satte opp håret mitt. Deretter var han med oss hele dagen, helt til sent på kveld. Han knipset bilder hos frisøren, i kirken (både før og etter at jeg kom), bryllupsbilder etter kirken, ankomsten til festlokalet, alle taler og gjester, kakeskjæring og dansing :) Stort sett litt av alt fra hele dagen. Utrolig gøy å ha alt samlet på en plass :) Anbefales!

Jeg vil først begynne å si at det er ikke alle bildene jeg har lyst til å dele. Bryllupet vårt var fantastisk, men det var også privat. Jeg tenker ikke at jeg gjør det mindre privat om jeg viser hvordan håret så ut eller bodene var dekket, men talere, gjester og bryllupsbildene til Ådne og meg holdes tett til brystet :)

Altså.. frisyren.. oppsettet..

Jeg var hos Barokk frisør i byen sammen med mine to forlovere - Cathrine og Katrine. Vi kom klokken 8.30 og satt i hver vår stol fram til 12.30. Det vil si, jeg satt vel for det meste i en stol, men de andre to byttet på plassen :) Vi fikk servert vannmelon og nøtter, og selv hadde vi tatt med champagne. Vi sov over hos Cathrine fra kvelden før, så vi hadde hatt en koselig kveld med god mat og noe godt i glasset, og god frokost før vi ankom frisøren. Stemningen var med andre ord på topp! :) Vi lo og vi fniste, og innimellom var det alvorlige stunder hvor vi satt uttrykksløse alle tre.. haha.. For min egen del kan jeg avsløre at jeg faktisk ikke var nervøs i det hele tatt. Jeg var spent og gledet meg, men ikke nervøs.

Jeg hadde allerede hatt en prøvetime hos frisøren, så vi var blitt enige om hvordan hår og sminke skulle se ut - dette var jeg mer nervøs for. Kom det til å bli bra? Kom det til å bli akkuratt slik jeg ønsket meg eller hadde sett for meg? Uten tvil var jeg mest skeptisk til sminken. Jeg bruker lite sminke (LES: mascara) og jeg vet at noen har en tendens til å sparkle bruden fordi hun skal se fin ut på bilder. Jeg fikk sparkel, jeg gjorde det.. Jeg fikk både krem og pudder, men heldigvis la hun en veldig naturlig sminke i ansiktet, så det gikk faktisk greit. Øynene ble perfekt sotet <3

Håret ble akkuratt slik jeg hadde sett for meg - romantisk. Blomster fikk jeg i håret og sløret ble satt i - jeg var klar! Brudekjole, øredobber, sko.. alt kledde vi på oss der hos frisøren. Eirk, Katrine's samboer, hentet oss i den rå-kule bilen kl. 12.30 presis. Vielsen var klokken 13 - vi var på vei <3






- Anette -

2 kommentarer: