12.11.2014

Bryllupsdetaljer

God kveld alle!

Jeg begynner å nærme meg slutten på bildedryss fra bryllupet. Tenkte å ta litt detaljer i dag og siste del i morgen - festen. Så sier jeg takk for nå med bryllupssnakk og hei og hå til julesnakk :) #dennedamaleverforjul #kanikkefånokjul #juljulsnarterdetjul

Men altså.. Litt detaljer. Når det gjelder farger, var det en rød tråd som gikk igjen - gammelrosa. Båndet jeg hadde i livet på bryllupskjolen var gammelrosa, og det var denne som hjalp meg litt i gang. Jeg ville ha det lyst og hvitt, men gammelrosa-båndet lot jeg gå igjen på bordkort, bordnummer, brylllupskaken og dekorasjoner som pom poms. Alle bordkortene laget jeg selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har klippet og limt over 300 roser og sløyfer. De samme blomstene som var på bordkortet, var også på bornummerne og bordplasserings-kortene. Serviettene var hvite. De var brettet til en slags "konvolutt", og oppi la jeg menyen vår, bestikk og knyttet sløyfe over med hyssing. Enkelt, men veldig fint :)
Alle fikk også et hefte på plassen sin med litt informasjon om alle gjestene. Dette tok tid, men vi har hørt at det ble satt pris på av dem som var der :) Bordnummer og navn stod i rekkefølge, og på den måten kunne alle finne ut hvem som var hvem og de fikk også vite hvordan de kjenner oss. Et kjempe kjekt tips!

Vi valgte å ha runde border. Dette er fordi vi liker runde border best. Da ser du alle du sitter med, og du slipper å sitte med ryggen til noen. 8-10 mann på hvert bord. I midten på hvert bord hadde jeg gamle norgesglass med hortensia og brudeslør oppi, lys (både te-lys og kubbelys m/hyssing) og bordkortholdere med postkort med koselige hilsener ord på :) Et billig og koselig tips.

I taket hadde vi fiskesnor som vi hang pom poms og kinesiske lykter på. Bordene fikk hvite duker og stolene ble kledd i hvite trekk som vi leide av han som driver lokalet. Likte veldig godt at bryllupskaken vår hadde likt bånd som meg - gammelrosa. Fant faktisk akkuratt samme fargen på stoff og stil #flaks 
Det er forresten mitt kjære søskenbarn Silje som lagde kaken. Og den var virkelig himmelsk! Den øverste og den midterste delen var sjokoladekake med sting krem. Nederst var det bløtkake med vaniljekrem og bær - NAM! Denne spiste jeg alt for lite av. Var såvidt litt rester igjen dagen etterpå, men da skulle jo vi reise - så vi hadde ikke tid til noe kakespising :/

Jaja, håper bildene gir dere et lite hint om hvor flott det var på låven <3











Alle bildene er fra bryllupsfotograf Eirik Halvorsen.


- Anette -

4 kommentarer:

  1. Utrolig fint!!! Stilig!

    SvarSlett
  2. Kjempe fint blei det :-) Og kudos for de håndlagte sløyfene ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe.. Takk for det ;)

      Veldig fornøyd sjøl :) gled deg Malin! ;)

      Slett