07.10.2014

Bryllupsreise

Hei alle! :) endelig kan jeg, med stolthet og glede, fortelle dere at jeg er gift!! Vi fikk sagt vårt ja og er blitt erklært kone og mann <3 gifteringen er på fingen og jeg blir like rørt hver gang jeg ser den! En helt utrolig flott og herlig følelse. 

Bryllupet var fantastisk! Dagen fløy avgårde og før vi visste ordet av det, var den over. All den planleggingen, all hjelp vi har fått, all forventning.. Det føltes som om dagen manglet noen timer. Men FOR en fantastisk dag! Jeg ville ikke forandret på noe. Alt var virkelig helt perfekt!

Vi hadde med oss en fotograf, Eirik Halvorsen, som knipset bilder hele dagen. Fra frisøren til festen sent på kveld. Det tar nok noen uker, men jeg gleder meg til å dele noen bilder med dere :) vi har selvfølgelig noen bilder nå også, men siden jeg sitter på Bali i skrivende stund, skriver jeg heller litt herfra. Så skal jeg oppdatere dere skikkelig fra hele eventyret når vi kommer hjem. For det var virkelig fantastisk! Kjolen var perfekt, Ådne var perfekt, guttene og Tilla var helt nydelige. Flotte taler, lokalet var en drøm. Ja, jeg kan ikke beskrive det nok med ord - helt fantastisk!

Søndags formiddag ryddet vi ut av lokalet, med god hjelp av familie og venner, fikk fraktet alle de fine gavene hjem og levert nøkkelen fra oss. Deretter bar det rett ut til sola flyplass. Flyet gikk først til Amsterdam (vi sovnet begge to FØR det hadde lettet og våknet idet det landet!) og derfra videre til Singapore og så Bali. Hele reisen tok omtrent 19 timer inkludert venting og mellomlanding. Vel framme var klokken 13 hjemme i Norge, men her var den 19.30. Det gjorde ingenting. Vi var stup trøtte, til tross for mange mange timers søvn på begge flyene. Selv sov jeg hele 8 timer bare på flyet fra Amsterdam til Singapore! 

Endelig framme ved hotellet, ca kl. 20.30, sjekket vi inn og stelte oss før vi gikk ut for å spise. En flaske champagne og god mat gjorde godt i slitne kropper. En flaske champagne, middag og dessert kostet rundt 1070 kr. 

Her nede heter pengene Rupiah, og 100 000 Rupiah er ca 53 norske kroner. Ikke helt slike beløper vi er vandt med. Jeg tok ut 1,5 millioner Rupiah i minibanker på flyplassen og de er oppbrukt allerede. Haha.. Ådne misforstod og tok ut "hele" 100 000 Rupiah, noe han trodde var mye penger. Men da han bare fikk ut en seddel måtte vi le begge to. Det kostet han vel like mye i gebyrer å ta ut den seddelen ;)

Nå har vi vært på stranden i hele dag. Det e ca. 30 grader i luften. Mye vind, men varm vind. Sjøen holder ca. 27 grader og hotellet er helt fantastisk! Det er fult av smådyr, som gekko'er, ekorn og småfisk i vannet. Nå skal vi dusje og kle oss før vi skal ut å spise. I dag blir det ikke hotell restaurant, men vi spaserer inn til Nusa by og spiser der. Det sies at det koster en femdel utenfor hotellet. 

Flere oppdateringer kommer fra de nygifte! 









8 kommentarer:

  1. Åh, NYT bryllupsreisen. Bali høres nydelig ut. Jeg gleder meg til å se bilder, selv om jeg sneik litt på instagram. Kjolen din var aldeles nydelig!!!
    Gratulerer som mann og kåna :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk!! :-)
      Me e to stolte haner (eller.. Ei høna og ein hane hvertfall) og nyyyyte late, rolige pg romantiske dager <3
      Glede meg te å legga ut litt bilder fra bryllupet. E så stolt av alt at eg vil helst visa det med ein gang! :-)

      Slett
  2. Det ser jo bare heilt skjønt ut. Bad en gang for meg også. Ta masse bilder og send hjem. Det er såååå kjekt å se på. Koz dokker videre. Plutselig hjemme.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette e virkelig paradis!! Heilt fantastisk :-)
      Har prøvd å senda bilder, men på grunn av dårlig wi-fi ser det ikkje ut som det går. Dokkor får følga med her på bloggen :-)
      Håpe alt går godt hjemma med de sjønne små!? Savne de jo allerede <3

      Slett
  3. Hurra, update! :D Bryllupet va kjempefint, glede meg vilt t å se bildene! Sjekke insta og face heile tiden for å se om eirik har lagt ut någe, hehe ;)

    Kos dokk maaaasse på Bali :D Har uendelig med tips, men det e kanskje like greit å "holde de for meg sjøl", siden dokk e på bryllupsreise og sikkert ikkje vil reise så mye rundt? Hvis ikkje må du sei i fra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom med så mange tips du/dokkor har! :-)
      Alltid kjekt å ha mange tips, så kan me heller velge og vrake ;)
      Bilder fra bryllupet komme ittekvert ;)

      Slett
  4. Så fantastisk :D Nyt bryllupsreisen dere flotte nygifte <3 <3 <3 Masse til lykke <3

    SvarSlett