09.10.2014

Bryllupsreise #2

Dette er livet! Vi nyter late og varme dager og ikke minst hverandre. Vi går turer langs strendene, hånd i hånd, leser en god bok mens vi soler oss, bader når vi må kjøle oss ned og spiser flotte måltider - sammen!
Jeg tenker fortsatt mye på bryllupet. Jeg kan ikke tro at det er over og jeg kommer ikke over hvor fantastisk dagen var! Jeg ELSKER å fortelle folk at vi er "on our honeymoon" og vise dem ringen. Jeg ELSKER å få si at Ådne er mannen min, og sist men ikke minst; høre Ådne si at jeg er konen hans. Det kjennes godt!
Vi har ikke hatt mer enn tre hele dager her nede, men vi har allerede opplevd litt av hvert. 
Første dagen holdt vi oss på hotellet og prøvde å finne ut av skikker, penger, tips og eventuelle ekskursjoner. Det er flotte bassenger her, men vi liker oss best ved stranden :) det er like varmt morgen som kveld. Du trenger minimalt med klær. Men  samtidig er det alltid litt varm fønvind, så du blir ikke for varm heller. 
I går var vi på Kuta beach. En 30 minutters kjøretur herfra med taxi. Det er der alle surferne holder til. Ådne fikk leid et surfebrett og surfet noen timer. Plutselig var stranden stapp full av japanere som skulle lære å surfe. De er jo livsfarlige, så da trakk "andre" folk seg litt bort. De hadde ikke kontroll på brettene i det hele tatt, og de føyk opp og ned og traff flere folk i hodet. Vi kunne ikke annet enn å le. Det var et syn!
Litt senere på dagen kom det mange, mange busser og satte av skoleelever som kom fra Singapore. De hadde en fem-dagers ferie og skulle besøke Bali for første gang. Kan tenke meg at det var rundt 500 ungdommer som plutselig strømmet til. Ådne mener de var 1000. Jentene ble helt ekstatiske da de så meg, og plutselig var jeg blitt en kjendis. Det kom flere flokker og lurte på om de kunne få ta bilde med meg, hilse på meg, filme meg og snakke med meg. Ådne gikk for å bade, og da han kom tilbake stod jeg midt i en halvsirkel med 16 jenter fra Singapore som knipset bilder og lo. Ådne fant fram kamera selv og begynte å knipse. Rett etterpå kom en ny gjeng med jenter som ville filme meg mens de håndhilste på meg. Etterpå kom det noen og ville intervjue meg. Og til slutt kom de bare for å få en klem. Det var en spesiell følelse å være kjendis ;) Hehe.. De innfødte kom bort til meg og forklarte at dette var skoleelever som var ute på sin første reise i livet (var vist en tradisjon) og at de mest sannsynlig aldri hadde truffet ei med blondt hår, blå øyne og lys hud. Og slik føltes det også :) 
Etterpå skulle vi bli med en innfødt bort til surfebutikken hans. Det var bare 5 minutter å gå - sa han. Plutselig stod vi ved noen mopeder? Her nede kjører de mopeder alle mann - uten hjelm, full gass og gjerne 3 stk på en moped om gangen. Voksne OG barn. Vi takket pent nei, men de lovet å kjøre forsiktig. Og siden det var rett oppi streeten ble vi med likevel. Herregud! Bånn gass, mellom to biler - som også kjørte. På feil side av veien, uten hjelm og på hver vår moped med "fremmede" folk. Det tok 2 minutter, så hadde vi mistet mopeden som Ådne satt på. Han hadde mobilen min, pengene mine og nå var han borte. Haha.. Litt lettere stresset, men vi fant dem igjen. 2 laaaange minutter senere. Surfebutikken solgte ingenting av interesse, så da gikk vi videre i gatene og kikket litt i bodene. Enormt billig!! Tre singleter, to aladdin bukser og en kjole (til Tilla) prutet vi ned til 500 000 Rupiah. Som er ca. 250 norske kroner. 
I dag har vi bare kost oss og slappet av på stranden. I morgen blir vi hentet av en bil kl. 9 som skal ta oss med til en Strand rett i nærheten hvor vi skal gjøre en hel haug av aktiviteter :) blant annet kjøre båt ut til en liten øy og snorkle og dukke. Woop woop! 

Vi har tatt masse bilder, men de fleste ligger på kamera. Foreløpig får dere nøye dere med mobilbilder :)

Nå skal vi ut å spise! Snakkes :)








4 kommentarer:

  1. Åhhhh..............det ser jo bare herrrligt ut. Er virkelig grønn av misunnelse. ha ha Koz dokker. Her hjemme har de små bestilt kosekveld i heimen, med besøk av Tilla Louise og pannekaker til middag. Hvis jeg var ekstra grei og siden det nesten var lørdag - lurte de på om de kunne få både sukker og syltetøy på pannekaken.. på ein gang? Begge to var kjempeenige.............då Bestemor..........då e du greie altså. Ha ha ha :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha.. Så herligt!! :)
      Me sitte ute på terrassen her og humre godt. Gode guttene våre <3

      Slett
  2. Knall kjekt med bilder! Keep em coming! ;)

    SvarSlett