27.10.2014

Mat hjem på døren

I dag vil jeg gjerne tipse andre litt om "Godt levert". Noen som har prøvd det?

Det er altså mesterkokken Ole Martin som står bak denne suksessen. Hver mandag (eller bare de mandagene du ønsker) blir det levert to esker på døra vår. En med grønnsaker/pasta/ris o.l. og en med ferske og lokale kjøttvarer. Hver uke er det minst en rett med fisk. Du velger om du vil bestille en 3-dagers meny, eller en 5-dagers meny. Det er altså snakk om middager. De to siste ukene har vi hatt 3-retters, men nå har jeg nettop vært inne på nettet og oppgradert til 5-retters. Heldige meg (eller oss..). 

Jeg er, desverre, ikke så flink til å planlegge storinnhandling. Så da blir det mange småturer til butikken for å kjøpe middag. Er jeg super sulten, blir det ikke noe bra. Da velger jeg det som blir ferdig fortest. Fort er best - på slike dager. Men nå... Nå trenger jeg kun gå innom butikken for å fylle på med melk, pålegg eller brød. Tro det eller ei, men vi sparer penger på denne ordningen. Det sier vel egentlig mer om mine dårlige handlevaner... For ikke å snakke om tid!! Jeg sparer jo en hel gå-i-butikken-for-å-handle-middag-tid. Og jeg slipper å finne ut hva vi skal ha. Oppskriftene er allerede ferdige, i fine småhefter. Lett å gå fram, enkelt å følge oppskriften. Og godt blir det også!! 

I dag var det spanske kjøttkaker med ovnstekte båtpoteter, og ajvarsaus og herlig salat. Det var sååå godt!! Og heldigen meg, Ådne reiste i morges. Så jeg har lagt restene i en boks og skal ha det med meg på jobb i morgen - luxus! 

Her er hva vi spiste i dag;


 


4 kommentarer:

  1. Me komme te å hive oss på denne pakken sjøl, heilt genialt! Glede meg te å smake på torsdag! :p

    SvarSlett
  2. Såg kjempe godt ut :) Og veldig smart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkuratt denne middagen va heilt fantastisk!! :)

      Kjekt for de med travle hverdager, eller de som ønske tips og ideer te nye middagsretter :)

      Slett