20.11.2013

Spisebordsofa

Som jeg nevnte såvidt i går, har vi fått oss nytt spisebord. Et stort spisebord! Endelig har vi så stor stue at vi kan ha et spisebord med plass til mange, mange kjekke mennesker :)
Det er naturbeiset og måler 2,4 meter. I tillegg har vi kjøpt to klaffer, så det kan bli hele 3,4 meter. Det er også ganske bredt, så to personer kan sitte i hver ende. Er begge klaffer i, beregner vi plass til 16 mann :) JIPPI! La oss håpe vi snart får brukt det ;)
Vi mangler derimot en ting.. En ganske vesentlig ting: stoler.
Vi kjøote bordet fordi vi endelig fant det vi hadde letet etter til en pris vi absolutt hadde råd til (3500 kr for bord + 2 klaffer), men fant ingen stoler der vi kjøpte bordet. Jeg har derimot veeeeeldig lyst på en spisebordsofa. Jeg synes det er kjempe fint og siden stuen vår er så stor som den er, synes jeg det passer veldig godt inn her også. 
Har kikket litt rundt på nettet og funnet noen kjekke og aktuelle. Det viktigste blir jo å finne en som passer til bordet slik det står uten klaffene. Så det ptimale hadde vel vært om spisebordsofaen hadde vært 2,3 meter ca. På andre siden av bordet tenker vi fire "vanlige" stoler. Disse kunne jeg gjerne tenkt meg i naturben og grått stoff. Men jeg får se.. Det koster å være kresen hvertfall. Ut i fra det jeg har søkt på, kommer spisebordsofa og spisestolene til å koste fletta!!

Legger ved noen inspirasjonsbilder. Helt ærlig - hva synes dere?? :)
Spisebordsofa nummer 1 og 4 er to av mine favoritter.





- Anette -

2 kommentarer:

  1. Likte best nr 3/4.. E ikkje det den samme?? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, samme merke bare litt forskjellige fargenyanser :)
      Men tror faktisk eg Lene litt mot Nr 1 ;)

      Slett