08.02.2017

Pølsebrød fra scratch

- God onsdag -

Halvveis til helg, eller hva? Onsdagene her i huset er ganske travle. Guttene går på svømming denne dagen, og skal være klar og i vann til kl. 16.30. Så dette er en dag vi har middag som ikke tar lang tid. Type pannekaker, tomatsuppe, grandiosa o.l. Men i dag ble det wiener. Og jeg fikk det så veldig over meg at jeg hadde lyst å bake pølsebrødene selv. Hadde jo hørt at det skulle være enkelt, så jeg prøvde meg. Søkte ganske enkelt opp "pølsebrød" på google og da kom matprat sin oppskrift opp først. Den så jo veldig enkel ut - så jeg satte i gang. Og vet du, ikke bare var de kjempe gode, men de var veldig enkle å lage også. Heving tar jo litt tid, noe jeg har siden jeg er hjemme, men jeg vil tørre å påstå å si at dette er en ganske sikker oppskrift om du vil prøve deg på å lage pølsebrød selv. Er ikke siste gang jeg kommer til å gjøre det i hvert fall :)

Oppskriften finner du her.

Du kan velge hvor mange personer du skal lage til og jeg valgte 6 stk. I håp om at det skulle bli litt rester jeg kunne fryse ;) hehe.. Dessverre ble det ingen fryse rester i dag, får heller lage dobbel porsjon neste gang. Et lite tips er å lage dem tynnere og lengre enn jeg gjorde. Men ikke kom hit og si at ikke disse så gode ut!? ;)







- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar