07.02.2017

Fiskesuppe på 1-2-3

God tirsdag!

For et herlig vær det er ute. Iskladt med den vinden, men kle deg godt så er det meste gjort :) Vi har, nok en gang, fått ørebetennelse i hus, og det er derfor lite søvn om nettene og mye sutring på dagene. Vi holder på å klikke. Og stakkars liten, når skal han få slippe dette mon?!?

Uansett.. Vi laget fiskesuppe i helgen - og gjett om den var god!! Som mye av det andre jeg har lagt ut i det siste, var den latterlig enkel å lage og den var ferdig på 10-12 minutter. Ikke verst!

Oppskriften er nok en gang fra ei på teamet mitt i Tupperware (Hilde Charlotte Herigstad). Jeg har, selvfølgelig, laget den ved hjelp av Tupperware produkter. Har du ikke dem kan du helt sikkert lage dem i lignende produkter :)

FISKESUPPE

3 laksefileter uten skinn og bein
2 TINE krydderost
1 TINE naturell ost
1 paprika
1 rødløk
2 gulrøtter
1-2 vårløk
1 terning med fiskebuljong
1 liter vann



1. Sett 1 liter vann til kok med 1 terning fiskebuljong oppi. 
2. Skjær fisken i biter og legg den oppi UltraProen.
3. Skrell grønnsakene og hakk dem oppi extrachef (ikke dra for mange ganger!)
4. Legg de hakka grønnsakene over fisken.
5. Ha oppi kremostene.
6. Hell over det kokende vannet.
7. Sett på lokket på UltraProen og sett i mikro i 10 minutter på 750 W.
8. Rør litt i den før serverig.
9. Server med ferskt brød/rundstykker og ha gjerne reker på toppen ;)






Håper det smaker!

- Anette -

2 kommentarer:

  1. Kor mange personer vil du sei denne oppskriften e passelig te?

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg vil tippe ein 4-5 personer :) Me hadde nok rester te at Ådne og meg konne kosa oss på kvelden ;)

      Slett