24.02.2017

Babyshower for Katrine

Om bare 9 dager har Katrine, søsteren min, termin og skal få nok ei lita prinsesse. Og jeg skal bli tante for 3. gang! Hurra! Gleder meg veldig til å møte den lille. Og faktisk er det bare 3 måneder til jeg skal bli tante for 4. gang! Hiv o´hoi hvor det går.

Men i går hade vi altså babyshower for Katrine. Flere ganger har jeg holdt på å røpe meg, men hun hadde overhodet ingen anelse og ble virkelig "tatt på sengen" da hun kom opp i stuen. OVERRASKELSE ropte vi, ikke helt i takt, men vi ropte det nå likevel.. Og Katrine sperret opp øynene og sa "Åh herregud!" Haha.. helt herlig!

Vi var 14 damer til sammen som koste oss med kaker, leker og sosialt lag. Selv har jeg aldri vært i babyshower før - så dette var gøy! :)

Skal du planlegge et babyshower selv kan jeg tipse deg om de lekene vi hadde - kjempe morsomt:

- Magemål. Et skjema lå på bordet sammen med en kulepenn og et målebånd. Gjett målet rundt den kommende mor sin mage. Da alle hadde gjettet, målte vi rundt Katrine sin mage og sammenlignet. Ingen klarte det.

- Når, vekt og lengde. Et annen ark med disse kategoriene lå også på bodet. Her skulle alle gjette  når de trodde den lille skulle komme (vi skrev både dato og klokkeslett), hvor tung vi tippet hun vil være og lengden. Denne har Katrine hjemme hos seg selv, og så vil jo tiden vise hvem som evnt har rett eller hvem som kommer nærmest :)

- Gjett hvem? En krukke, lapper og kulepenn. Alle skrev en setning om seg selv som liten. Noe vi likte å gjøre, hva vi ikke likte, hva vi hadde sagt eller en fun fact for eksempel. Lappen ble lagt oppi krukken igjen, og Katrine måtte trekke en og en opp, lese den høyt og gjette hvem det var sin lapp. For eksempel stod det på min: Jeg pleide å lage bitemerker i smøret. Den klarte hun ;)

- Baby quiz. Denne var det mamma som hadde laget. Fakta spørsmål om babyer med svaralternativer. Veldig gøy og kun en av oss fikk full pott - ikke meg.

- "Velte kopper". Haha.. denne var jo absolutt høydepunktet! Jeg lo så jeg grein. Denne MÅ dere bare ha om dere skal arrangere leker noen gang. Jeg vil også tørre å påsta at den passer inn i alle slags tilstelninger. Katrine fikk en strømpebukse tredd over hodet (altså kun toppen). Nede i den ene fotenden lå det en appelsin. Foran henne stod det 6 store plastikk krus, og oppgaven var å velte krusene ved hjelp av appelsinen. Hendene måtte være på ryggen hele tiden. FANTASTISK MORSOMT!


Flinke mamma, laget bleie-kake! <3


Lille prinsesse fikk mye fint.


Heliumballonger og bannere pyntet stuen <3 


Såååå mange gode kaker. Jeg har faktisk sneket til meg rester i dag.. høhø..

Håper det var noen tips å hente. Legg listen lavt og legg vekt på kos og hygge. Og husk å fordele oppgaver. Mye kjekkere når alle får bidra litt hver :)

- Anette -

5 kommentarer:

  1. Kjempekjekke kveld og veldig kjekt å møte alle venninnene til Katrine igjen. Strømpebukse/appelsin leken, var hysterisk morsom. Sminken min rant rett vekk under den leken. Veldig kjekt at vi greide å overraske Katrine. Tusen takk Anette som arrangerte dette. Du e bare kanonflinke.
    Hilsen mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Ho ho.. ja, det blei ein suksess! Og eg ler ennå av de tri tuppene som sko veltre plastikk krus ;) hehe..
      Tusen takk for all hjelp - hadde jo ikkje klart det uten deg! <3

      Slett
  2. Tusen tusen takk for ein knall kjekke (og overraskende!!!) baby shower! :) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi hi.. Bare hyggelig! Det va et godt samarbeid mellom alle parter :)

      Slett
  3. Meget gode bilder, alt dekorert veldig vakkert.

    SvarSlett