09.12.2014

Hjemmelaget konfekt

I dag har vi hatt vårt første juleverksted her hjemme :)
Da vi hadde juleavslutning med klassen (I november), fikk jeg en flott julegave av en I klassen som hadde laget konfekt til meg. Han hadde, ved hjelp av mor, smeltet sjokolade og dyppet toffee biter I sjokolade og dekorert med hvit sjokolade. I tillegg hadde han laget "sjokoladeklatter" m/smarties. Noe som falt enormt I smak hos de små her I huset ;) All sjokoladen var I tillegg lagt I en sjokoladeskål som de hadde laget ved hjelp av en balllong. Fantastisk - eller hva?? :)
 
I dag har altså vi bygget litt videre på dette. Siden guttene er litt yngre har jeg gjort det hakket lettere. De fikk dyppe marshmallows, ferdige toffee ruter fra smågodtet og de pyntet "klatter" med sjokolade. Off, det høres så fælt ut med klatter, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kale det. Pluss jeg tror (og håper) dere forstår hva jeg mener?! Som pynt brukte vi krokan, hvit sjokolade og smarties. Vi hadde også peanøtter, men vi valgte å ikke åpne pakken. Nok kaos med det som var på bordet.. hehe.. Vi ville også lage sjokoladeskåler ved hjelp av ballonger - men fikk det ikke til. De sprakk, og da sprutet det jo sjokolade over hele kjøkkenet :-0 Sjokoladen var nok litt for varm..
 
Jaja, guttene likte (bokstavelig talt) oppgaven og koste seg :) Og flott konfekt fikk vi. Så nå kan familiemedlemmer bare glede seg ;)
 




 
- Anette -
 

2 kommentarer:

  1. Mmmmmmmm...............det så jo berre lekkert ut? Det er kjempeviktig at sjokoladen ikke er for varm når du skal lage sjokoladeskåler. Snakker av klisset erfaring. Jeg skal lage mange på torsdag. Håper jeg greier å vente lenge nok, før jeg prøver meg! He he he

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var ikke så lurt å dyppe ballongen i varm sjokolade nei.. hehe.. ;)

      Slett