08.09.2014

Middagstips

Dagene går unna! Nå er det mindre enn 4 uker til bryllup - og det kjennes! Tro det eller ei, men jeg er foreløpig ganske rolig. Vi mangler en del småting som må på plass, og jeg skulle ønske at alt bare var ferdig nå - med en gang - helst i går. 
Fortsatt noen oppgaver som må fordeles rundt, men jeg holder fortsatt fast på målet mitt om å være ferdig med ALT en uke før bryllupet. Den siste uken vil jeg bare slappe av (om det går an), nyte uken med guttene og innhente søvn til den store dagen. Men for all del, vi skal faktisk på bryllupsreise. Kun Ådne og meg, guttene blir hjemme hos besteforeldre, så vi skal nok få slappet godt av uken etterpå også ;) woop woop!!

Har begynt å lage et innlegg med tips til alle dere som skal gifte dere. Om hvordan dere kan spare både tid og penger. Hvor du kan finne ide'er, inspirasjon. Nettsider, aktuelle butikker o.l. Så håper det faller i smak :) 

Men, over til noe helt annet; jeg fant et supert middagstips på nettet som jeg ønsker å dele. Guttene likte det, og det gjorde Ådne og meg også. Det var nok vi som spiste mest ;) 

Grønnsaksgrateng med pasta

Kok opp fullkornspasta. Fordel i en ildfast form. Kutt opp alle de grønnsakene du ønsker å bruke. Jeg brukte gullerøtter, blomkål og brokkoli. Kutt bitene små, siden de ikke skal kokes først. Fordel oppå pastaen. Hva du vil ha oppå av kjøtt er helt opp til deg. Skinke, kjøttdeig, kylling, fisk.. Jeg brukte grillet kylling som jeg renset i passe biter. Jeg la kyllingen over pasta og grønnsaker, blandet alt godt sammen før jeg klemte en hel tube med smøreost over. Jeg brukte den med bacon. Helt til slutt hadde jeg over revet ost. Sett inn i ovnen på 200 grader til du ser at osten er gyllen. Voila! Grønnsakene blir sprøe og gode, og retten får en ny vri på grunn av smøreosten. Knall godt - synes vi :)







2 kommentarer:

  1. Ja te bryllupstipsinnlegg :-D :-D Såg det nydeliga bildet på Insta som Eirik Halvorsen tok av dåke - han e sykt flink!!
    Lykke te med innspurten, håpe du får slappt godt av den sista vekå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt du likte bilde :) han e virkelig flink ja. Me e fornøyde med den "fangsten" ;)
      Bryllupsinnlegg med MASSE tips komme. Må jo få det ned mens det ennå e ferskt :)

      Slett