19.01.2017

Og plutselig var det hele over

Javel, i dag var altså dagen. Dagen vi har ventet på og gru/gledet oss til siden oktober. I dag har Ådne vært på matta og kjempet for EM tittelen.

Jeg hadde på forhånd lastet ned FloSports kanalen og betalt for et måneds abonnement. Så jeg var klar og hadde timeplanen foran meg. Vi skulle samles en liten gjeng her hjemme og se det hele sammen. Jeg snakket med Ådne i går kveld og han sa at nivået var utrolig høyt i år, og at de andre på laget hadde røket ut i første kamp. Det er klart at da lager du deg jo noen tanker, men jeg hadde fortsatt troen ;)

Han skulle kjempe i dag kl. 11.20 (norsk tid kl. 12.20), men plutselig fikk jeg en melding om at kampen var blitt forskjøvet til kl. 11.09. Jeg ga beskjed videre til gjengen. Da første mann var kommet, skulle jeg bare vise hvordan programmet virket, og der i bakgrunnen ser vi Ådne gjør seg klar til å gå ut på en matte. Jeg måtte skifte matte (du kan velge matte på FloSports) og der kommer plutselig Ådne ut, tar motstanderen i hånden og dommeren gir tegn til at kampen er i gang. Klokka var da 10.40. Med andre ord var det suuuuuuper flaks at vi fikk sett den! 


Det var helt surrealistisk å se Ådne der ute på matten. Jeg har ikke forstått alt som er av regler og poeng i denne sporten, men jeg kan nok til å skjønne at Ådne hadde overtaket. Plutselig begynte han å få poeng, og da det bare var ett minutt igjen ledet han med 4 poeng. Hjertet hoppet nesten ut av meg da dommeren blåste og ga tegn til at kampen var over - Ådne hadde vunnet! Dette var en motstander Ådne hadde gruet seg til å møte, og tror du jaggu ikke han vant?!


Utrolig rørende og se ham stå der, med et glis fra øret til øret, stolt som en hane og armene triumferende over seg - han vant første kampen!

Vi fulgte nøye med på skjermen, for vi visste jo at det var blitt forandringer i tidsskjemaet. Bare 20 minutter etter første kamp var han ute på matta igjen. Nok en gang fikk Ådne ham i bakken og holdt ham der. Jeg har lært meg det i denne sporten, at det ikke er bra å være for mye nederst, da det viser at den øverste er dominant og leder. Men mulig jeg tar feil her? Ådne var i hver fall øverst helt til det var 1 min og 30 sek igjen. Da klikket Apple tvén og alt falt ut. Vi holdt jo på å rive av oss håret.


Prøvde å komme inn på nettet via macén, men fant ikke ut så mye om hvem som vant. Plutselig ringer telefonen - det var Ådne. Han forteller meg at han tapte. Han trodde han hadde vunnet, men dommerene var uenige og stemte 2-1 mot Ådne. De fikk ikke poeng noen av dem og da går avgjørelsen videre til dommerne. De dømte at konkurrenten hadde overtaket og 2 av 3 dommere ga derfor han poengene sine. UTROLIG KJIPT!

Ådne syntes det var dumt å ryke ut på denne måten, men slik er det jo bare. En formell klage er vist blitt sendt inn, men det kommer ikke til å forandre noe likevel. Men herligheten - han vant den første kampen!! Jeg synes det er helt utrolig! Han er så flink så flink, og jeg er så veldig stolt over ham. Første gang han skal være med i en konkurranse og så er han med i EM og vinner en kamp. Kjempe kult! :)

Alle kampene til Ådne sitt team er ferdige, og nå skal de bare bli igjen for å trene og se på. Han kommer hjem mandags kveld, og da kommer vi til å stå med åpne armer og ta i mot EM-helten vår. Kanskje vi skulle hatt et flagg eller to også? ;)

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar