26.04.2017

Jeg er i gang - med trening!

Hipp hurra og falle-ralle-ra :)

Som overskriften sier: jeg er i gang med treningen igjen! Det er altså jogging det går i, og jeg har jogget hele 3 ganger de siste to ukene! Hehe.. Ikke all verdens, men ALL trening er bedre enn ingen trening. Jeg skal ha ny økt i morgen om jeg rekker det, hvis ikke blir det på fredag.

Jeg nevnte tidligere at jeg jogget på det vi her på madla kaller "amrikken". Det er fortsatt der jeg jogger, og jeg er enn så lenge ikke gått lei av å jogge i sirkel heller. Om noe har det gitt meg mersmak og jeg klarer å presse meg alkkurat nok til å sette nye "rekorder". Første gang jogget jeg 5,2 km, andre 6,8 km og siste 8 km. Jeg går for nye 8 km tenkte jeg i morgen. Det tilsvarer 20 runder.

Hvordan kommer jeg meg gjennom? LES!

1. og 2. runde er latterlig enkle. De er faktisk så enkle at jeg blir kjepphøy og begynner å tenke at i dag går jeg for en mil liksom.. Dette var jo ingen ting.

3. og 4. runde er som å jogge med 60 kilo hengene fast på hver fot! Da blir jeg innhentet av de idiotiske tankene om å jogge en mil. Faktisk begynner jeg heller å "godkjenne" at 5-6 runder (2 - 2,4 km) er virkelig bedre enn ingen.

5. og 6. runde kommer det seg igjen og nå er kroppen varm. Beina henger enda litt etter, men overkroppen klarer å dra dem fremover.

7. og 8. runde er ofte de kjekkeste for da begynner stinget å gi seg, pulsen roer seg og jeg begynner å nærme meg 13 runder (5,2 km). Hver gang jeg løper skal jeg liksom klare minst 13 runder - det er målet mitt.

9. og 10. runde "tillater" jeg meg å høre på musikk. Frem til nå har jeg jogget uten. Vognen står alltid helt inntil banen og mobilen og øretelefonene er lagt klar, så jeg tar dem bare med meg i farten. Innen jeg har klart å feste pluggene i øret og skrudd på musikken har jeg allerede jogget en halv runde, så det hjelper litt. Problemet er bare det at når musikken kommer på mister jeg tellingen på hvor mange runder jeg har jogget. Er jeg i tvil går jeg alltid ned en runde.

11. og 12. runde er vel de to rundene som avgjør hvor langt jeg skal løpe. Nå kjenner jeg formen an og setter meg et mål. Blir det 13 eller 20 runder?

13. runde er fantastisk! Da har jeg nådd målet mitt uannsett hva som skjer videre, samtidig som det gir meg en boost på å ville jogge mer - lengre. De neste rundene er kjekke, for da kan jeg virkelig presse meg selv - og det liker jeg jo!

Jeg fant faktisk puls klokken min i går og gleder meg veldig til å bruke den i morgen. Da sllipper jeg gjerne å telle runder. Selv om det egentlig er motiverende.. mulig jeg må telle allikevel. Men pulsen skal bli kjekt å måle. Lurer på hva maks pulsen min blir?



Et kjempe godt tips til motivasjon: om du har snapchat - send et bilde på "my story" før du skal jogge. Da har du jo fortalt "alle" at du skal jogge og kan ikke trekke deg eller pyse ut på 1 km eller 2. Jeg er i hvert fall konstruert slik at om jeg har sagt at jeg skal gjøre noe høyt, så må jeg fullføre ;)

Ha en fin onsdags kveld fininger!

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar