09.04.2017

5,2 km baby!

God søndag!

Vi er fortsatt hjemme. Først hadde vi jo tenkt å dra til hytta i går, men siden det var så mange hjemme i gata valgte jeg å utsette til i dag. Men i dag våknet vi jo til sol og enda finere og varmere enn i går, så da ville vi nyte nok en herlig dag hjemme :) Og herlig ble den!

Hør bare her hva jeg har gjort: JEG HAR JOGGET!

Stemmer det, jeg har jogget hele 5,2 km. Det var deilig og jeg kunne strengt tatt ha jogget bitte litt lengre (kanskje 0,1 km lengre..) men kjente at det egentlig var nok for denne gang. Og jeg vet hva du tenker: hvordan klarte hun å få tid til å jogge? Jeg vet, jeg vet.. Noen ting er rett og slett ikke så lette å forstå, men jeg skal gjøre mitt ytterste med å forklare.

Jeg tok med meg hele bølingen - og 2 ekstra, ned til den amerikanske skolen (ISS). Eivind skulle sove og været spilte på lag. Der nede er det en løp bane, rett ved siden av en kjempe stor og fantastisk lekeplass. Jeg orienterte gutte gjengen om at jeg skulle jogge, og jeg kan jo se dem fra der jeg jogger også. Ganske tidlig begynte jeg og psyke meg opp på 10 runder. Første runde gikk kjempe fint, andre enda bedre, men så.. haha.. den ene kompisen til Noah ville ha kappløp og jeg endte opp med å gi litt gass. Det skulle jeg tydeligvis ikke ha gjort.. jeg tror jeg fikk sting, hjerteflimmer og det svartnet litt i ett og samme sekund :-O Det tok meg hele tre runder og roe ned pust og få tilbake muskler/normal bevegelse i bena. Men så gikk det radig. Jeg begynte å tenke litt over hvor langt 10 runder egentlig var og mente ganske sikkert at en runde er 400 meter. Det vil jo si at 10 runder er 4 km. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å klare 5 km, så da måtte jeg jo jogge flere. Heldigvis hadde jeg overskudd og løp 3 ekstra runder. Totalen ble altså 5,2 km. Ikke verst! 

Her ser dere en shameless snap som ble sendt rundt til alle jeg har på listen ;)



Hele 3 timer var vi på amrikken, før vi gikk hjem til en venn av Noah og grillet pølser i hagen. Herlig når du har fått nytt hele dagen - ute!

I skrivende stund har akkurat minien sovnet, og de eldste står for tur. Bilen er pakket og klar til å reise i morgen tidlig. En uke på hytta - here we come! Og du.. jeg har pakket med meg treningsklær og joggesko. Kanskje jeg får til noen bakkeløp mens vi er der? ;)

- Anette - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar