07.10.2016

Fjelltur og kongelig besøk

I går var vi på fjelltur, helt til topps på Dalsnuten ;) hehe.. Gikk sammen med Tokki og Anders og selvfølgelig de små. 4 voksne, 3 barn til topps i nydelig høstvær. Og FOR et vær vi har hatt den siste uken - og tenk at det skal fortsette! Vi får krysse fingrer for at værgudene gir oss like lekkert, vakkert og flott vær hele høstferien.

Men tilbake til fjellklatringen vår.. De 3 små satt i bæremeiser og nøt det. De sovnet alle, til forskjellige tider, og var kjempe glad for å spise lunsj på toppen med DEN utsikten. Utrolig kjekt å ha permisjon sammen med gode venner. De små begynner å kjenne hverandre igjen, og vi ser at de har glede av hverandre - så herlig! Jeg misunnet meg selv å ha permisjon i går da vi gikk tur. Skyfritt, sol, vindstille (så og si) og alle de flotte høstfargene så langt øyet kunne se. Blir jo faktisk ikke bedre enn det. Viktig å nyte flott vær.




Ellers begynte morgenen vår med kongelig besøk.. på en måte. "Dunk" sa det plutselig, og en liten fugl satt i vinduskarmen. Den var liten som en kollibri (ja, jeg har faktisk sett en ekte da vi var i karibien) og hadde en knall gul stripe på toppen av hodet. Ellers var den grå. Den har nok fløyet rett i ruta og fått seg en liten smell, for den tok seg en reel pause - til stor glede for oss andre i stuen. Jeg søkte den opp på nettet og fant ut at det var en "fuglekonge". Jeg er slettes ingen fugleekspert, men er ganske sikker på at jeg aldri har sett denne fuglen før. Er den vanlig her i området? Fin var den hvertfall :)



Ha en flott helg alle når den tid kommer. Vi reiser til hytten i morgen og blir der hele høstferien. Har planer om et par fjellturer der også, så holder været blir det fjellturer på oss :)

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar