10.08.2016

Snart.. snart skal ting bli bedre..

Hei alle! :)
Nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg, og det er det flere grunner til. Først og fremst: TRAVELT! Vi har hatt en fin sommer på hytta, men nå er vi hjemme igjen og nye prosjekter står for tur. Først og fremst må Eivind få seg eget rom. Og for at han skal få eget rom må Noah flytte opp en etasje. Vi har nemlig fire soverom i huset, men det ene har kun vært en bod, eller et oppbevaringsrom til rot og slikt. Men nå er vi altså i gang med å pusse rommet opp. Det er rydet helt ut av (ALT står nå i stuen), lister og kontakter er tatt av og maleren kommer på fredag. Vi resiser til hytta på fredag, så når vi kommer tilbake igjen på søndag skal all malerjobb være ferdig. YOHOO! Mens vi er i gang med maling og oppussing, skal også de to barnerommene nede få seg en makeover, men ingen oppussing - kun maling. Her ser du hvilke tre farger som skal males:


Noah skal få den mørkeste på sitt rom (dongeri), Simen skal få turkist (frost) og Eivind skal få en dus grønn farge (mynte). Tror fort dette kan bli bra :)

Ellers står som sagt huset på hodet, og slik ser stuen vår ut for øyeblikket:



Hurra for oppussing! Flaks at begge de eldste skal ha med seg besøk hjem i dag, så blir vi ekstra mange mennesker samlet oppi rotet også...

Tro det eller ei, men det går greit :) Jeg vet at fra og med neste uke kan alt bare bli bedre. Med en gang maleren er ferdig må vi få lagt nytt gulv. Fortsatt litt usikre på om vi skal legge ny parkett eller om vi skal ha vegg til vegg teppe? Og med en gang gulvet er på plass kan ny seng, nytt nattbord, ny garderobe og nye oppbevaringsmøbler monteres og eldstemann kan flytte opp. Da flytter vi minien inn på eget rom asap!

Og jo.. slik ser forresten gangen vår ut:


En hel haug med IKEA møbler som klør etter å få komme ut av pappeskene sine. Salte bananer jeg gleder meg til alt er ferdig! 

Her er rommet til Noah - før maling, nytt gulv og møbler:


Dette kan veldig fort bli veldig bra! 

Ha en fin dag videre alle :)

- Anette -

5 kommentarer:

  1. Så fine farger :-)
    Jeg vurderer faktisk en vegg med frost på barnerommet her også. Elsker den fargen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, den er barnslig deilig ;) Gleder meg veldig til å se hvordan den blir :) Skal legge ut bilder når alt er ferdig. Og når det gjelder maling har jeg funnet ut at det er bare til å få det gjort. I verste fall er det jo bare til å male over igjen :) Vi beholder to av veggene hvite, mens de andre to får farge på seg. Tror kanskje det kunne blitt litt mye med et helt rom i den fargen?

      Slett
    2. Ja enig i det! Den fresher opp, men litt volsomt med et helt rom. Gleder meg til å se resultatet😃

      Slett
  2. Ja, dette blir spennende! :) :)

    SvarSlett