21.08.2016

Trening!!!

Jeg legger soverommene på hyllen bitte litt, det har nemlig skjedd noe helt fantastisk i dag. Mine følgere, stålsett dere: #trommevirvel - Jeg har trent for søren!! Jeg har jogga! Hele 3,5 km har jeg lagt bak meg #lermegihjel

Men fra spøk til alvor. Det var fantastisk! Målet mitt var ikke å springe langt eller fort. Det var rett og slett bare å komme i gang. Nå er det ca 2 år siden sist jeg trente. Formen tillot det ikke akkurat i svangerskapet, og Eivind er jo 9 mnd allerede. Og ja, for dere som hoderegner, jeg trente ikke før svangerskapet heller..

Jeg kjøpte meg joggevogn for et par uker siden, og den har stått der i garasjen siden og ropt på meg. Jeg har lenge hatt lyst å begynne å trene igjen, men når Ådne jobber slik han gjør synes jeg det blir vanskelig. Jeg klarer ikke å være flink de ukene han er hjemme, for så å droppe det når han er borte. Og nei - det er ikke så enkelt som at jeg bare kan skaffe meg barnevakt hver gang jeg har lyst til å trene. Jeg trenger noe fast, en rutine jeg kan holde på uansett om Ådne er hjemme eller på jobb. Og det kan jeg altså nå. Jeg kan trene samtidig som Eivind sover. Og det er det jeg kaller en "WIN WIN situasjon".

 

Vognen har tre store, stabile hjul. Håndbrems, festereim og den er utrolig lett å legge sammen, bære og jogge med. Jeg kjøpte den brukt på FINN til 700,-  Den kan legges godt ned, så det var ingen problem for Eivind å sove mens jeg sprang (eller jogget for dem som vil ha det helt på det rette..). 

 

Måtte jo laste ned en jogge-app før jeg begynte. Ganske umotiverende å ikke vite hvor langt en har jogget. Jeg lastet ned gratis app'en "Joggers". Den var helt OK til mitt bruk :) Har en garmin klokke som gjør samme jobben, men batteriet var flatt (kan ikke skjønne det liksom..). For hver kilometer jeg rundet fortalte en "damestemme" meg hvor langt, gjennomsnittsfart og hvor lenge jeg hadde jogget. Helt supert :)

 

Heldigvis kommer ikke det kokte fjeset mitt så godt fram på bildet over, men kokt var jeg virkelig! Nå er planen videre å fortsette. Klare å jogge lengre, raskere og forhåpentligvis klare 2-3 faste turer i uken. Gjerne med litt styrke på slutten? Vi får se. Innen 1 måned skal jeg hvertfall ha kommet meg rundt Stokkavannet. Så får jeg varme opp med Mosvannet og Hålandsvannet imens ;)

- Anette -

2 kommentarer:

  1. Så flink du er!! Og litt godt å lese at det er flere som ikke har vært spesielt aktive mens de var gravid 😉🙄

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! 😂
      Ja, det var godt å være i gang 👍🏻 så får jeg bare håpe det holder ☺️ Joggis runde Nr 2 blir i dag 😄👏🏻
      Trening og graviditet ja.. Nei, ikke mye aktiv da - noen av gangene! Det holdt med å gå på jobb 😉

      Slett