11.02.2015

Muslibar

Jeg har noen perioder hvor jeg rett og slett er så utrolig matlei. Det frister rett og slett ikke med mat. Hadde jeg hatt en kokk her hjemme, som hadde disket opp med det ene måltidet etter det andre, vi snakker 5-stjerners retter så hadde jeg selvfølgelig spist! Jeg er egentlig ganske så glad i mat, men blir rett og slett matlei i perioder. Alt smaker likt, ingen ting er godt og jeg spiser ikke av glede, men fordi jeg må. Andre som har det slik? I disse periodene synes jeg det er vanskelig å få i meg noe skikkelig mat, fordi jeg ofte venter helt til kroppen skriker etter mat og da blir det enkle, kjappe og ikke fullt så sunne løsninger. Jeg spiser mat altså, jeg sulter ikke. Men jeg kunne gått en dag uten, for det gir meg lite glede å spise. Uansett.. Jeg satt derfor og tenkte litt på hvordan jeg kunne løse dette. Kanskje det går an å ha noen enkle løsninger som også er sunne? 
Hver morgen spiser jeg frokost mens jeg går til jobb. En skive i den ene hånden og en kaffelatte (helt sant) i den andre. Jeg har ikke tid til yoghurt m/musli eller oppskåret frukt om morgenen. Jeg MÅ innta frokosten i fart, og derfor må det være noe jeg må kunne holde. Så hva med en musli bar? Altså en hjemmelaget muslibar med nøtter, frø, honning og havre? Da kunne jeg jo hatt med meg det på jobb også, for tid til å sitte ned og spise en rolig lunsj har jeg aldri fått til (men helt alvorlig - hadde dere klart det på 12 minutter!?). Nei, jeg har tro på muslibar. 

Er det noen av dere som har laget selv hjemme og kan anbefale meg en god oppskrift? Tips tas imot med takk :)

Fant en oppskrift som så grei ut på nettet, men så har jeg selvfølgelig ikke honning :( Og ikke kommer jeg meg noen vei heller, så det får vente til i morgen. Men bilder fant jeg masse av - på pinterest selvfølgelig. Nam nam.. Ikke kom her og si at ikke dette frister??






Jeg er veldig glad i banan, peanøttsmør, nøtter, salt og søtt, honning, havregryn, frø, kokos, rosiner og andre tørka frukter.. Jeg har med andre ord mye jeg kan velge av. I morgen blir det muslibar i lange baner - håper det smaker like bra som det ser ut som på bildene over ;)

- Anette -

2 kommentarer:

  1. Såg skikkelig digg ut! Let me know koss resultatet blir - eg åg trenge ny frokostinspirasjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Will do ;)
      Prøvde ut ein oppskrift på torsdag - men den smakte ikkje godt! Leite itte ein med peanøttsmør i. Tror det kan gjør susen #tommelopp

      Slett