08.02.2015

Interiør

Hei alle og god søndag! :)
Guttene ser på film og jeg kan blogge litt og drømme meg bort. For øyeblikket er det interiør det drømmes om. Hvite, flotte, rene linjer, mye lys, store vinduer, scandinavisk stil, industri-inspirert.. Og hvilken app er vel bedre å bruke enn Pinterest når det gjelder å få kreative ideer eller å drømme seg bort? Legg inn hvilket søkeord som helst, klikk søk og voila! Fullt av bilder og inspo :)
I det siste har jeg drømt meg bort når det gjelder kjøkken. Vi har et ganske flott og praktisk kjøkken synes jeg. Det er lyst og rent, har masse god oppbevaring, prakstiske løsninger, god arbeidsbenk og det er stilrent. Men det er likevel lov å drømme, enten om et helt nytt kjøkken eller løsninger som kan forandres på. For eksempel har jeg et ønske om et stort vindu på kjøkkenet som går helt ned til kjøkkenbenken og helt opp til taket - ser dere det for dere? MYE lys i form av sollys vil jeg ha. Kanskje til og med vindu i taket om det hadde latt seg gjøre? Jeg liker også bare vegger med minst mulig skaper. Jeg synes fort et kjøkken kan bli veldig "fullt" om det er oversakper overalt, men igjen.. Du skal ha et ganske stort kjøkken for å kunne "slippe" oppbevaringen som overskapene gir. Jeg drømmer også om en stor vask som ligger nedi kjøkkenbenken, altså ingen kant rundt den. Helst i hvit/natur marmor - selvfølgelig! 
Dere skal få se noen herlige inspirasjonsbilder jeg har funnet på pinterest. Det betyr ikke at jeg ville hatt akkuratt disse kjøkkenene, men de er jo bare helt fantastisk flotte - synes jeg :) ELSKER det øverste som har plank på veggen istedet dor fliser! Og det i midten som har en øy, og det nederste har en avslapingsbenk som bare frister helt enormt. Tenk å hatt en slik benk i huset, ved et stort vindu som går fra gulv til tak? Lottomillionær - ja takk!!




Jeg kunne også tenkt meg fliser på gulvet på kjøkkenet. Store, kvadratiske grå fliser. Helst matte, i lyse grå. Og de må være store, vi snakker 1x1 meter, minst. Noen som vet om et hus som har, eller kan få en slik løsning som ligger til salgs her i området? 

Ellers har Katrine tipset meg om en nettside som heter lune hjem. Her har de masse flott interiør. Møbler, oppbevaring, tekstiler, postere, bad og kjøkken.. You name it! Jeg fant en reol jeg virkelig kunne tenk meg. Merket er Anne Linde Showcas3 og jeg kunne tenkt meg den i hvit. Hva synes du? :) Den er av materiale: pulverlakkert aluminium.




Jaja, det var litt av min søndags-drømming. Nå er det frokost og kanskje litt eksamenslesing innimellom?

Gratulerer til alle mødre der ute forresten - dere er fantastsike! Er det ikke flott å ha en egen dag hvor vi kan bli hedret ;)


- Anette -

2 kommentarer:

  1. Syns hyllå va knall tøffe! Nå fikk eg melding fra Posten om at labyrint hyllå mi har komt *hyyyl* superspent! :)

    SvarSlett