01.06.2016

6 måneder - alt det jeg kan!

Tenk, Eivind er blitt 6 måneder allerede. Tiden går så fort! Han er fortsatt fornøyd og blid, stort sett hele tiden :) Men.. han har begynt å bli en aktiv liten krabat. Jeg tror jeg var litt innstilt på en rolig, bedagelig og rund liten klump denne gang #ler
Han liker fortsatt å sitte i vogn - HALLELUJAH! og han er veldig glad i mat - HALLELUJAH! Noe som gjør hverdagen min hakket enklere kan du si. Han har, frem til nå, sovet godt om nettene også. Det har han ikke gjort den siste uken, og i natt har han vært våken så og si hver eneste time. Jeg vil ikke tro at dette kommer til å bli trenden framover, men det er nok noe som skjer i den lille kroppen akkurat nå som gjør at han plages om nettene. Satser på at det er tenner og at de snart kommer ut :)
Han kommer seg rundt i huset i en voldsom fart. Drar seg bortover gulvet og leker med alt annet enn lekene - bordbein, smuler, hybelkaniner (ikke at vi har så mange av dem #kremt), magasiner, ledninger, kontakter, støvsugeren.. Jah, det meste som er i et hus og som ikke er en leke. Det er en fryd å se på. Jeg har jo sett det to ganger før, men det er allikevel like magisk denne gang. Jeg blir så stolt inni meg. Alt det han klarer. Hoho.. Det er med andre ord begynt å bli herlig travelt :)

Det er spesielt en ting han liker godt - kattematen! Han vet at den står ute på kjøkkenet, og han vet at den er rett rundt hjørnet. Først åler han seg inn på kjøkkenet, under bordet og flytter rundt på stolene. Og så ser han den - skålen med kattemat. Det er som om lokkene legger seg bakover og nakken får en liten sleng i det han snur seg rundt i en vill fart og åler seg, fortere enn ellers, bort til skålen. Slår hånden oppi vannet og grafser oppi pelletsen. Deretter blir han liggende, salig, men en hånd oppi vannet og en hånd som fikler undrende med maten. Noen pellets hives oppi skålen, noen oppi vannet og andre prøver seg på munnen. Kommer jeg på det pleier jeg å sette maten opp på bordet, men det er slettes ikke alltid jeg husker det, for å si det sånn..

Ellers går ting som normalt. Brødrene synes det er kjekt å kunne leke litt med ham. De legger lekene et lite stykke foran ham og ler når han må åle seg bort til den. Men det gjør ingen ting, for Eivind ler også når han åler seg bortover gulvet. Blir Eivind utålmodig kan jeg spørre en av de eldste om de kan leke litt med Eivind imens jeg gjør meg ferdig - og da gjør de det. Fantastisk!

Jeg merker at det er mye jeg har glemt. Når kan de spise hva? Hva kan jeg forvente at han begynner å gjøre nå snart? Men så går det jo greit likevel :) Det neste nå er nok at han begynner å reise seg til ting. Han er såvidt på vei til å krype på fire, men det skulle ikke forundre meg om han hopper over det stadiet ;)


-Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar