19.06.2016

Hytteprinter - nr 2

God helg alle! :)

For en god stund siden, postet jeg et innlegg om en Selphy printer som vi skulle bruke på hytta. Har du ikke lest det, kan du lese det her. Vi er veldig fornøyd med printeren og synes den printer fine bilder. Faktisk så fine bilder at jeg har tatt den med meg hjem igjen. Jeg har funnet ut at å lage foto-bøker til guttene tar for mye tid og jeg rekker det ikke. Men.. om jeg har en slik printer hjemme kan jeg printe ut bilder der og da og lime dem rett inn i et album med blanke ark som jeg har liggende her hjemme. Og da trengte jeg jo en ny en til hytta. Mamma og Torkell har også kjøpt seg printere til hyttene, og de hadde valt en litt annen variant. Nemlig en "polaroid zip mobile printer". Den er like enkel i bruk som selphy printeren, men bildene blir mindre og de har lim på baksiden - noe som gjør det litt enklere å lime inn i hytteboka. I tillegg er bildene en del mindre, noe som faktisk var ganske greit til en hyttebok, da du får plass til flere bilder og skrift på en side.

Ved hjelp av bluetooth og en gratis app du laster ned, kan du enkelt printe ut bilder ved å marker et bilde, legge mobilen rett oppå printeren og trykke print. Deretter er det bare til å fjerne baksiden og lime bildet rett inn i hytteboka :)


Pluss og minus

Selphy                                                                                                   Polaroid     

- store bilder                                                                                         - små bilder                                       

- klare bilder                                                                                        - litt uskarpe

- må ha lim utenom                                             - dekkende lim på hele baksiden

- du må koble printeren til mobilen          - du legger mobilen rett oppå printeren

- liten/mellomstor                                                                                      - veldig liten




Jeg søkte litt rundt på nettet angående pris. Det varierte litt i pris, men plutselig fant jeg den i apple store til 1399,- Dette var det billigste jeg fant. Ser Expert har dem til 1499,-. Samtidig kjøpte jeg en 100-pack med bilder til 539,- Så da skal jeg ha for en stund.


Slik ser den altså ut. Ganske enkel og klassisk. Du kan velge mellom hvit og svart.


Ikke særlig stor. 


En pakke inneholder 10 zink-papir. I den 100-packén jeg kjøpte fikk jeg en pakke med på kjøpet. Altså 11 pakker - 110 bilder.


Finn fram appen "Polaroid ZIP", velg et bilde fra galeriet, legg mobilen på printeren, trykk print og voila!


Som du ser blir ikke bildene store - men de passer perfekt i hytteboka! :)


Flotte hytta vår :)


- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar