23.06.2016

Krabbebukse med antiskli

Eivind er nå 7 måneder gammel, og han har begynt å reise seg! Jeg holder jo på å gå i bakken. Det er jo litt for tidlig synes jeg. Alt går så fort denne gang. Plutselig er han jo ikke en baby lengre, men på vei til å bli en liten gutt <3 Han han reist seg opp på fire en god stund nå, og har også reist seg opp på kne ved å holde i gjenstander som er litt høyere enn gulvet (type dorull pakke, esker, bøker stablet oppå hverandre). Men nå.. Nå reiser han seg opp på to bein! Altså han står plutselig, der inntil benken, inntil kommoden, i det nederste trappetrinnet - på to bein! Det er helt sprøtt å se på. For ikke å snakke om farlig! Han har jo ikke akkurat kontroll. Når han skal ned igjen slipper han bare taket og deiser med bleia først (som oftest) og deretter tipper han sakte, men sikkert bakover eller framover. Det er med andre ord "den tiden igjen" hvor jeg sitter på do med hjertet i halsen. Typisk at han skal reise seg akkurat når jeg har plantet meg godt nedpå..

Han åler seg fortsatt bortover gulvet - i en herlig fart. En arm drar resten av den deilige, lubne kroppen bortover. Det er så herlig å se :) Før var det kattematen som var det store, nå er det peisen. Han tar tak i håndtaket, reiser seg på kne, åpner døren og gjør en iherdig innsats for å komme inn i peisen. Heldigvis har han ikke klart det ennå! Men det er vel bare snakk om tid..

Han har altså ikke begynt å krype på fire. Han gynger på fire og har tatt sine første to krype-steg, men det virket ikke som han skjønte noe særlig av det. Jeg har lagt merke til at han sklir en del når han står på fire og gynger. Knærne sklir bakover, istedet for å stå stille. Dette husker jeg godt igjen fra brødrene også. På Spar kjøp selger de strømpebukser med antiskli på knærne, men min erfaring er at strømpebuksene bare sklir ned og til slutt endte antisklién opp på leggene. Derfor har jeg nå prøvd meg på antiskli bukser :) Merket er Crawls og kommer fra Danmark, men det finnes forhandlere her i Norge som selger dem. Selv kjøpte jeg to bukser fra Hermine i Lillesand. En bukse koster 299,- Satser på at de faller i smak og at de klarer å hjelpe lillemann framover ;)


De har til både gutter og jenter. Fine, eller hva? :)

Dette er den ene jeg bestile. Lys og fin med maritime striper - ELSK!





Og dette er den andre. Jeg er en sucker for blå <3

- Anette -

2 kommentarer:

  1. Han blir vel ikkje någe tregere enn brødrene han der.
    Eg har jo bilde av Simen som GÅR på Sør-Hidle, 9 mnd gammale.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ska bli løye å se. Eg trives hadde lagt meg opp ein tanke om at han her sko ha litt mer ro i rompå - ha ha!!

      Slett