21.04.2016

Så stor!

Jeg er så stolt at jeg holder på å sprekke! Minien begynner å bli stor, og det merkes. Han vokser for hver dag og det er nesten slik at jeg kan se ham vokse. Han er en blidfis uten like og har et herlig, og stort smil. Øynene smiler også. Han er så deilig <3

Nå er han 5 måneder, men nærmer seg 6. I det siste har han begynt å kreve mer mat, og jeg har vel egentlig følt at jeg ikke har vært nok. Vi har derfor begynt med litt måltider. I starten var det bare smaksprøver på grøt. Etter noen uker med en teskje og senere en spiseskje eller to gikk vi gradvis opp til en porsjon. Nå har han også fått et mellommåltid med banan - noe han ELSKER! Avokadoer er kjøpt inn og blir most sammen med bananen - sundt fett liker vi! Foreløpig virker det som om den sitter lenge i magen også. I tillegg har han begynt å få litt smaksprøver på middag. Litt gulrot og potet most sammen til purre´ - deilig. 

Jeg begynner så smått å huske igjen denne tiden med Noah og Simen. En herlig, spennende tid med mange nye smaker. Jeg skal ikke ta gleden helt på forskudd, men det virker som om Eivind muligens blir en liten kopi av meg selv da jeg var liten. Jeg er blitt fortalt at jeg sang da jeg fikk mat og at jeg spiste ALT jeg fikk. Og slik så jeg ut også.. haha.. Begge de eldste var flinke til å spise de også, fram til de ble ett år. Da var det som om de sluttet på dagen. Hadde ikke tid til mat mer. Men han her, han er en litt annen tye. Han er tyngre, større og ikke minst: roligere. Han har ro til å sitte i stolen og får dermed i seg hakket mer mat enn de andre to gjorde. Dette kan selvfølgelig snu, så jeg nyter det fullt ut så lenge det varer <3

Da guttene var små, kjøpte jeg fruktnett til dem. Et nett du kunne legge frukt ol. oppi og så kunne de sutte/tygge på nettet og få ut juicen. Det ble mye søl husker jeg, men de likte det veldig godt. I går fikk jeg tips om at det var kommet en litt mer moderne variant av dette nettet. Nemlig en "Kidsme food squeezer". Jeg måtte prøve den ut og var derfor innom TINY på madla og handlet den med meg i dag. Det som var så kjekt med den, var at det fulgte med to tuter. En tut som var ment til å sutte ut juicen fra frukt o.l. og en annen tut som var ment til å sutte smoothie/fruktmos fra. Du kan med andre ord både legge eple biter, banan biter eller melon biter, ELLER ha frukt purreér o.l. oppi - genialt! Herligheten kostet 179,- 




Selv prøvde jeg med banan - og det ble en hit! Så nå har jeg noe å gi Eivind mens vi andre spiser middag :) Alltid koselig å sitte sammen og spise samlet.



- Anette -

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha........Han e sååå skjønne. Kjempemorsomt å se på når han smaker nye smaker for første gang. Ansiktet som vrenger seg, øynene som blunker som en gal og til slutt en grøssning som går gjennom kroppen. Ha ha ha.....eg ler meg ihjel.
    Mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han e rett og slett te å spisa opp <3 hehe..

      Slett