26.04.2016

Lydbok nr. 2

I mars skrev jeg et innlegg om lydbøker hos Storytel. Har du ikke lest innlegget, kan du lese det her. Jeg er altså ferdig med Jojo Moyes´s Den ene pluss en. FOR en fantastisk bok. Jeg kan anbefale den på det sterkeste! 

Nå har jeg altså begynt på en ny bok. Bok nr. 3 i Kepler serien - Ildvitnet. Jeg har lest de to første bøkene selv og har faktisk Ildvitnet i pocketutgave, men jeg får jo aldri tid til å lese. Jeg har derimot tid til å høre ;) Jeg har også fått meg en fast rutine midt på dagen: lang gåtur med vognen mens jeg hører på lydbok. Jeg hører også på kvelden når de små er lagt og jeg henger opp- eller bretter klær, samt når jeg har lagt meg. Derfor har jeg begynt å legge meg litt tidlig. Vet egentlig ikke om klokken 22 er tidlig, men jeg er ikke senere i seng enn det i hvert fall. Jeg klarer ikke høre lenge når jeg har lagt meg, til tross for at boken er utrolig spennende. Men Storytel har en nattefunksjon som gjør at lydboken skrur seg automatisk av etter gitt tid. Jeg hører 15 minutter hver kveld (eller.. det blir alt mellom 8-10 minutter.. hehe..).


Etter å ha lest Ildvitnet skal jeg lese bok nr. 4 - Sandmannen, bok nr. 5 - Stalker, og til slutt den siste, nr. 6 - Playground. Alle disse er lest inn på norsk. Sistnevnte kommer på lydbok nå 1. mai for dem som er kommet så langt :)



Gleder meg en hel haug til å begynne på disse to. Men gleder meg enda mer til å høre Ildvitnet ferdig. Den er bare ssååååå spennende!

Må forresten få skryte av Ivar Nergaard som leser alle disse bøkene. Han leser med innlevelse og med en behagelig stemme. Han gjør det veldig lett å høre etter, for å si det slik ;)



Håper det blir mye fint vær framover. For det skal høres på lydbøker i lange baner. 

Flere som har erfaring med lydbøker?? :)

- Anette -

2 kommentarer:

  1. Kjøper du lydbøkene eller låner du de på biblioteket? Kunne vært kjekt å prøve en gang til. Første gang var totalt mislykket for oss. :-)
    Mamma/Bestemor

    SvarSlett
    Svar
    1. Herligheten :-0 Eg har sikkert glemt å nevna at det e ein app på mobilen?? Ops!
      Du laste ned appen - storytel, registrere deg og betale 169,- mnd. Ingen bindingstid, så du kan melde deg ut når som helst. Og så kan du hørra så mange bøker du vil :-)
      Eg syns det e heilt fantastisk!
      Om du vil prøva det så gå inn på det første innlegget om lydbok og følg linken gitt i teksten. Då får du 30 GRATIS prøvetid! Eller ring meg ;)

      Slett