06.09.2012

Fridag!

Som dere vet, har jeg permisjon i ett år. Og det er så morsomt når jeg treffer på folk, og de synes jeg er heldig som har fri. Hva er egentlig fri? Og ikke jobbe? Så er det veldig stor forskjell på dem med barn og dem uten. For dem uten er jo lørdagene og søndagene fri, men jeg vet ikke om jeg vil kalle dem fri selv. Ungene står jo opp samme klokkeslett uansett om det er mandag eller søndag. De skal fortsatt ha 4-5 måltider hver dag, hvile, skiftes på, luftes osv.
For meg hvertfall, så er fri å bare være meg selv. Ellers er jeg "mamma". Jeg liker å være mamma, ikke misforstå, men da er jeg mamma på ungenes premisser. Når jeg bare er Anette, da har jeg bare meg selv å tenke på. Da kan jeg gå på do i fred, drikke en kopp kaffe (og vite med sikkerhet at jeg får drukket den opp før den blir kald!), lese en bok eller et blad, stelle meg litt ekstra (sminke og hår) på badet, ha en telefonsamtale uten avbrytelser..
Og en slik dag - det hadde jeg i dag!!!! Etter de små var levert, gikk jeg rett på trening. Deretter vasket jeg hele huset, dysjet, stelte meg, laget middag og gikk på besøk før jeg hentet de små i bhg kl 15. Det var magisk! Jeg unner alle mødre og ta seg en fridag i ny og ne. Uansett om det er med eller uten lønn, jeg er sikker på at dette er noe alle mødre har godt av i en hektisk hverdag- rett og slett litt FRI!
Ungene sover og jeg sitter under teppe med en chai latte..
 
Ha en flott kveld alle sammen :o)
 
- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar