26.03.2017

Våren er her!

God søndag alle!

Vi har hatt en rolig og fin helg. Guttene har lekt en hel masse, og de har vært mye ute - spesielt i dag. Det er så deilig når morgenene og kveldene er lysere. Da er det så mye lettere å "hive" dem ut. De leker all slags varianter av tikken, boksen-av og gjemmeleken. I tillegg merkes det at både våre gutter og andre unger i området er blitt eldre og dermed er de flere som kan leke sammen. Eivind er en "vandrer" og han går og han går rundt omkring i gatene. Opp og ned, fram og tilbake. Det er ganske herlig. Vi kan med andre ord være ute alle mann alle.

Tidligere var jeg veldig flink til å ta bilder, men det er jeg dessverre ikke nå lengre :/ Jeg har rett og slett ikke tid - og det er helt sant! Det er noe som skjer hele tiden. Enten er det noen som lurer på noe, noen som har slått seg, en telefon som ringer, noen som trenger hjelp eller jeg må forhindre at noe holder på å skje. Det går virkelig i ETT! Det går egentlig ganske greit til tross, for så lenge de ikke hyler, krangler eller griner klarer jeg å holde hodet kaldt. Men det er, med hånden på hjertet og helt oppriktig, noe som skjer hele tiden. Småbarnsperioden er travel ass..

Ådne har vært borte en uke, og det er altså rett over 3 uker før han kommer hjem igjen. Første uken pleier alltid å gå greit. Andre uken begynner det å bli litt travlere, tredje pleier å være "pyton" og den siste uken, den som varer i 1,5 uke er som oftest helt uutholdelig. Den går så sent og så sent. Og da pleier jeg ofte å være trøtt og lei og jeg kjeder meg. Det er måte på hvor mange ganger jeg orker å høre "Tomater som gikk over veien" liksom.. Men.. om dette flotte været skal fortsette tror jeg dette kommer til å gå veldig fint :)

Jeg baker brød nesten hver eneste dag, og denne helgen var ingen unntak. Det er noe ekstra ordinært over å våkne til lukten som ligger i hele huset av nystekt brød og varm skive med brunost på <3


Og Eivind viser her ganske kort oppsummert hvor fin denne helgen har vært - rolig :) 


Ellers kan jeg jo nevne at vi var på Marcus og Martinus konsert i går. Jeg tok med meg de to eldste og minstemann var hjemme sammen med broren min. Det var utrolig gøy! Hele opplegget var bare så veldig barnevennlig. Alt var i rute og det varte passe lenge. Køen var enorm, men det var flyt i den hele tiden, så det gikk relativt kjapt (om man kan kalle 50 minutter kjapt.. hehe..). Det var godt med plass inne i lokalet og scenen var høyt oppe og det var enkelt å se dem da de sang. I tillegg hadde lokalet to store skjermer som hang høyt oppe. Musikken var ikke lav, men heller ikke for høy. Det var mange, mange toaletter og det var kiosk som solgte drikke, popcorn og frukt. Utrolig kjekt! Og så må jeg jo for all del ikke glemme å skrøyte av guttene - Marcus og Martinus! De var altså sååååå flinke! Sang fint, skapte show og var utrolig blide/glade og tok seg god tid til å snakke med publikum. Veldig, veldig bra :)

Nå er det kvelds og jeg kjenner det blir en tidlig kveld på meg også - stuuuuup trøtt!

Ha en fin søndagskveld alle!

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar