30.03.2017

Mallorca - bestilt!

Jeg kan ikke annet enn å le! Nok en gang har vi bestilt reise til Mallorca, og nok en gang ar vi bestilt til Alcudia OG samme hotell.. haha.. 

To ganger før har jeg vært der, hvor første gang var med mamma og andre gang var med Katrine og Tilla. Guttene ELSKER hotellet og snakker om det hele tiden - da spesielt bassenget. Skulle jo bare mangle, har jo ikke vært andre plasser.. hehe.. Joda.. Både Bulgaria (kun Noah) og Ibiza. Men de var så små at de husker ikke noe fra disse reisene. Mallorca derimot - det husker de.

Faktisk er det ikke så lenge til vi reiser heller, bare 37 dager! 

Vi hadde bestemt oss for at en eller annen plass ville vi reise i år - hele familien samlet. Planen var egentlig å reise med søsken og søskenbarn på Ådne sin side, men vi var litt for sent ute og mye var enten opptatt eller for dyrt. Nå, da det bare ble oss fem var det litt enklere å finne en reise. Ikke like mye logistikk som skulle opp.

Jeg gikk i hvert fall inn på StarTour sine sider og søkte på restplasser. Da dukket selvfølgelig dette hotellet opp og det var slett ingen vond pris heller! Det lønner seg virkelig å reise utenom sesongen altså - for dem som har mulighet til det. En uke, med fly tur/retur, buss til og fra hotellet, frokost og middag (halvpensjon) på hotellet kostet oss ikke mer enn 15000,- Ville vi ha reist i slutten på juni, hadde prisen kommet på ca. 33000,- på samme hotell. Det er mer enn dobbelt så mye. Og i juli/august var det enda litt dyrere. Nå er vi faktisk en familie på 5 som skal reise - da blir det fort litt penger også. 

Nå skal det sies at vi reiser virkelig ikke i høytiden, men andre uken i mai. Jeg var litt skeptisk til om det var varmt nok. Type bade i sjøen og sole oss og måtte selvfølgelig søke det opp. Faktisk så er det flott norsk sommer på Mallorca i mai. Rundt 22 grader på dagen, 13 grader på natten og 17 grader i vannet. Ganske perfekt for oss tror jeg :)


Samme bildet jeg har delt to ganger før.. hehe.. Åh som jeg gleder meg!! 


Og stranden er så fiiiiiiiiin. Jeg har vært der i juli og i oktober - begge gangene husker jeg hvor deilig varmt det var i sjøen. Vi får krysse fingrer for at gradestokken nærmer seg litt mer 20 grader når vi er der ;)


Ellers gleder jeg meg til å vise Ådne hotellet, plassen og byen. Mest sannsynlig tar vi oss en tur inn til gamlebyen også, der vi var med mamma. Husker at vi spiste tapas der (og drakk verdens beste sangria...). Veldig gøy :)

Gleder meg! 

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar