20.03.2017

Dager som kommer og dager som går

Hu og hei!

Tiden flyr, dagene går unna og før jeg vet ordet av det har det gått nesten en måned siden forrige innlegg! Hva skjedde?!? :-0

Nå har derimot ting roet seg. Ironisk nok, siden Ådne er reist ut igjen. Men MYE har skjedd siden sist. Alt kan ikke oppsummeres i ett innlegg, men det får heller komme litt om litt.

Først og fremst har jeg bakt en hel masse! Det går jo for det meste i brød da. Men jeg har også laget eplekaker i det siste. Rett før jul kjøpte jeg kokeboka til Asfalt. I den står oppskriften på ei knall god eplekake - anbefales!


Dette brødet baker jeg mellom 4 og 6 ganger i uken! Det sier litt om hvor mye brød vi spiser. Da er det i hvert fall kjekt å vite hva vi får i oss :)


Det er så latterlig enkelt å lage. Saftig havrebrød :)


Dette er altså eplekaken. Jeg har ingen etterbilder, for det glemmer jeg helt ut i tillegg til at de blir spist opp ;) I oppskriften skal det egentlig være vaniljekrem, men siden jeg ikke har hatt det har jeg laget den uten og det gikk helt fint. Serveres rykende fersk med vaniljeis :)

Vi har også malt i gangen - endelig! Vi malte med kalkmaling, og fargen ble Deco pink. Litt skeptiske etter første strøket. Det ble ganske rosa følte vi, men nå er vi kjempe fornøyde! Det er jo selvfølgelig rosa, men med en gang knagger og jakker kom opp på veggen ble det duset litt ned. Bilder av hele gangen skal komme - jeg lover! Jeg har bare ikke fått opp alt enda. Kjekkere å vise dere en helt ferdig gang :)


Typisk at det eneste bildet jeg har fra hele male prosessen er av Ådne. Det er faktisk jeg som har malt gangen. Ådne hjalp meg litt den tredje dagen da armen min ga klar beskjed om at dette var tungt! ;) Her på bildet males det med Sealer. Dette er en lakk som gjør at kalkveggen tåler mer, som for eksempel vått regntøy og sølete sko som blir slengt i veggen - ja, det skjer! Nå kan vi ta en våt fille og vaske over der det er skittent uten å lage merker. Veggene ble et lite hakk mørkere, men det var så lite om å gjør at du ser det nesten ikke. Vi er veldig fornøyde :)

Og for å hoppe fra det ene til det andre - i går laget jeg helstekt kylling med sitron!


Dette er første gang jeg har laget hel kylling, tror jeg.. Har laget kalkun altså, men ikke kylling. Ble tipset av ei på jobb som anbefalte denne oppskriften fra Trines matblogg. Her. kan du se hele oppskriften.


Må si at det var veldig enkelt å lage dette. Det meste gjør seg jo egentlig selv. Herlig å lage kyllingen i samme form som grønnsakene - en mindre ting å tenke på.


Sausen ble laget av kraften i bunn blandet med litt creme fraiche. 

Nå skal vinduer pusses og gulvene vaskes. Det har vært helg, og vi har vært hjemme - need I say no more? ;) hehe..

Ha en fin mandag alle!

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar