14.02.2016

Saftige frokostscones

Gratulerer med morsdagen alle flotte mødre der ute, og spesielt min egen <3

Her i huset er dagen så langt blitt feiret med svømmehall og baking av scones. Etter hvert skal vi nok trekke oss ut i det flotte været. Vi skulle egentlig vært på hytta, men vi har hatt sykdom i hus i over en uke, og nå var det minien som stod for tur. Feber og slakk, heldigvis ikke "verre". I dag våknet han feberfri, så vi får håpe det er over.

På onsdag var jeg på barseltreff med Synnøve og Nina, og da hadde Synnøve bakt scones til oss. Jeg syntes de var så gode, at jeg selvfølgelig måtte prøve dem selv. De er sprøe utenpå og saftige inni - fantastisk gode! De inneholder hvetemel, linfrø, havrekli, salt, bakepulver, smør og cottage cheese. Veldig enkel og samarbeidsvillig deig, og de skal kun steke i 10 minutter, så dette er fort gjort!

Oppskriften er fra TINE, og du kan finne den her.

Oppskriften er på 4 scones og skal ha 250 gram cottage cheese i seg. Siden et stort beger med cottage cheese er 400 gram, gjorde jeg deigen dobbel, men tilpasset den til det store begeret. Dumt å måtte kjøpe to fordi det er 50 gram for lite i ett. Jeg fikk likevel 8 scones og størrelsen på dem ble helt fin :) #tommelopp

 Del deigen i 4 og trykk dem flate.

 10-11 minutter i ovnen på 250 grader.

 Klarte ikke vente med å ta en bit ;) Så de ikke gode ut vel?

 Mmmmm.... Cottage cheesén gjør dem saftige!!

Og en latte følger jo (selvfølgelig) med - Bon apetitt!

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar