10.02.2016

Når er han født?

Det er så mange som lurer på hvor gammel Eivind er, naturlig nok. Men det er faktisk ikke så lett å huske.. La meg prøve å forklare..

Da vi fikk Noah var alt nytt - ALT! Det var mye å sette seg inn i og vi hadde all verdens tid til å sette oss inn i det (noe vi innser spesielt godt nå i ettertid). Når noen spurte oss hvor gammel han var, svarte vi "Han er 6 uker, 3 dager og 16,5 time gammel". Hvorfor svarte vi det? Jo, fordi vi visste på sekundet hvor gammel han var. Vi ble jo informert om det i hver eneste mail: "Barnet ditt er nå 3 uker. Hva kan du forvente?" Vi visste veldig godt at selve ankomst dagen var en onsdag, at det var klokken 06.32 om morgenen og at det var overskyet. Vi hadde nemlig tid til å kikke ut vinduet. Vi husket hvor tung han var på grammet og vi husket hvor lang han var på centimeteren.

Da vi fikk Simen var ikke alt nytt, men det var en ny gutt. Vi husket at det var i helgen han kom til verden, fordi vi måtte ha barnevakt til Noah (barnehagen var stengt). Det var morgen, men været? Hvordan skal vi kunne huske det? Ådne måtte jo hente Noah dagen etterpå, og da Noah kom var det jo viktigere å se etter sjalusi-tegn, at han ikke la seg oppå ham, gi Noah mest mulig oppmerksomhet slik at han ikke skulle føle seg "utenfor" osv. Da folk spurte oss om når han var født, sa vi med en gang Noah sin fødselsdato, men vi rettet oss (selvfølgelig) opp igjen og fikk til slutt sagt Simen sin. Jeg har alltid trodd at Simen veide 2970 g, men det gjorde han altså IKKE. Dette fikk jeg først vite da jeg var inne til kontroll i mitt siste svangerskap. Jeg bommet nemlig med 300 gram.. eh.. Lengden har jeg ikke tatt feil av, for han var bare 1 cm kortere enn broren - lett å huske! Hvor gammel er han? Jo, han er 5 uker (dager og timer ble droppet).

Eivind.. akk jah.. Han er født. Det vet vi jo. Hvilken dag? Hm.. Det var hvertfall kveld. Dato? Ikke Noah sin, ikke Simen sin.. Bare vent litt. Jeg har det på tungen. For termin var jo 31. oktober (Halloween - lett å huske), men han kom jo senere. Hvor lenge senere var det nå igjen? Jeg tror det var ca en uke. Og da blir vel datoen 6? Ja, stemmer. Han er født 6. oktober. Jeg mener november! Dette er faktisk helt sant. Slik ressonerer jeg meg fram hver gang jeg får det spørsmålet. haha.. Hvor tung/lang var han? Nå er vi ikke på grammene lengre. Han var nesten 4 kg. Hvor lang? Lengre enn brødrene.. Når noen spør meg hvor gammel han er, svarer jeg hvertfall ikke med uker, dager og timer. Han er snart 3 mnd.

Jeg skriver mye "vi" over her. Men sannheten er at dette gjelder kun meg. Ådne har alltid tatt feil av alle datoer, vekt, lengde og navn fra de ble født.. Han har til og med ringt til fastlegen og bestilt time - ved å bruke feil fødselsdato. Og ikke nok med det, han mente fastlegen hadde skrevet feil i sine journaler.. haha.. 

Men, men.. Guttene har det bra de ;)

Bildet er fra bryllupsreisen <3 

- Anette -



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar