08.02.2016

I'm back

Heisann :)

Jeg tenkte jeg skulle begynne å blogge litt igjen. Prøvde meg såvidt i slutten av svangerskapet, meeeen.. Det var ikke så lett. Hadde ikke et godt svangerskap, men noe mer detaljer rundt det får (kanskje) komme senere :)

MYE har skjedd siden sist. Vi har ommøblert, pusset opp, fått to ekstra rom (begge er vel egentlig bare gjort brukbare) og malingsprosjekter står for tur. Jeg gleder meg til å vise dere og ikke minst få litt innspill? ;)

Til tross for at jeg ikke har blogget siden 21. desember - JAIKS!! Håper jeg at gamle blogger-kunster ikke er blitt glemt. Jeg VET, med stor sikkerhet, at det ikke kommer til å bli oppdateringer hver dag. Ha ha.. Må jo bare le litt av tanken.. Tilværelsen for tiden er nemlig rimelig travel, men dog så herlig. Men oftere enn en gang i mnd skal jeg absolutt klare ;) Faktum er at det gir meg en indre ro når jeg blogger. Helt sant. Det er deilig å få ut litt steam, inspirasjon, skrøyte litt, syte litt eller undre litt. Og SÅ lang tid tar det virkelig ikke, det er mer det å få det til å bli en rutine igjen :)

Mange lurer på om jeg har det travelt for tiden. Nå som vi er blitt 5 og greier.. Og faktum er: Nei. Jeg synes ikke det er så travelt om dagene. Faktisk synes jeg at jeg har det mindre travelt nå enn tidligere. Rart? Men jeg vet også at det er 3 viktige faktorer som spiller inn.
1. Ådne er hjemme. Han har vært hjemme helt siden Eivind kom til verden. Han har jobbet altså, men på land og fra kl. 7-15, eller fra kl. 9-16. Med andre ord har vi vært TO!
2. Jeg er ikke på jobb, men hjemme. Det er jo helt magisk. Jeg har tid til å handle, lage middag, vaske klær og diverse. Men helt til slutt, og den aller viktigste faktoren;
3. Eivind er rolig. Han sover godt, spiser godt og har et fantastisk humør :) Klart at dette gir jo overskudd og ikke minst TID til å få unnagjort oppgaver i #2. Men jeg klarer også å nyte dagene, roen, permisjonen fullt ut :)
Det skal jo sies likevel, at det absolutt kan være travelt også! Spesielt de dagene/ukene hvor det skjer mye. Og det verste er klokkeslett avtaler. Å være en plass på et gitt tidspunkt - jøye meg så stress! Men sånn generelt synes jeg ikke det er mer travelt nå enn før.

De to eldste har blitt enda eldre og klarer seg mer og mer selv. Noah har begynt i redusert plass på SFO, så vi får ro her hjemme når vi gjør lekser. Simen liker seg godt i bhg og har fått kortere dager. I tillegg står maten så og si klar på bordet til dem når de kommer hjem. Vi har fått det roligere her hjemme, mindre stress og mer overskudd til det meste. For eksempel har jeg begynt å lage så og si all maten fra bunnen av. Jeg baker brød og horn hver uke og i helgene koser vi oss med litt ekstra (belgiske vafler, oppskåret frukt, havrekjeks, grove/sunne muffins m.m.).

Jeg vet også at alt dette kan snu. Jeg vet at det kommer til å bli travlere med en gang Ådne reiser ut igjen og når Eivind begynner å kreve mer. Men enn så lenge har jeg absolutt tenkt til å nyte det fullt ut :)



- Anette -




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar