18.10.2015

Gravid update - uke 39

Hei alle.. 

Jeg er i uke 39 av svangerskapet, og har ikke mer enn 12 dager igjen til termin! Med andre ord, lille prinsen vår kan strengt tatt komme når som helst, selv om jeg tipper det blir ganske nærme termin. 96% av svangerskapet er ferdig og jeg vet at innen 3 uker er alt ferdig! Skulle han velge å komme etter termin, settes fødselen i gang senest 9 dager etter - derfor maks 3 uker igjen!

Jeg gleder meg helt enormt til å se lille prinsen, men jeg gruer meg helt enormt til selve fødselen. Nå vet jeg jo hva jeg går til, og forhåpentligvis går det litt bedre tredje gang. Også håper jeg selvfølgelig at Ådne rekker det. Nå er det bare en liten uke til han kommer hjem, så vi får krysse alt som krysses kan. Jeg gleder meg også veldig, veldig, veldig til å være ferdig med graviditeten! Gud som jeg gleder meg! Dette har vært 9 lange måneder, og det har vært 9 tøffe måneder. Jeg er forferdelig sliten og trøtt, jeg er lei av å være alene, jeg har mye vondt, jeg har ikke apetitt og HATER å lage mat (bare lukten gjør meg kvalm..), jeg har lagt på meg svært lite og har begynt å gå ned i vekt (noe mange sikkert misunner meg for, men selv kjenner jeg det på hele meg at vekten går nedover og energien også..) lysten på å gjøre ting er ikke tilstedet, kynnerne blir kraftigere og kraftigere for hver dag og han beveger seg akkurat like mye nå som han gjorde da jeg var 30 uker på vei. Det er med andre ord trangt og vondt. Jeg mener ikke å klage over at jeg kjenner liv, men hallo.. Dette er jo helt drøyt! Enkelte plasser er jeg så øm at det gjør skikkelig vondt når han kommer borti området. Jeg er sikker på at jeg har blåmerker innvendig. Han vrir, sparker og slår hele døgnet. Jeg har sett konturen av baken og jeg ser tydelig om det er en fot eller en hånd som kommer "opp", eller til og med alle fire på en gang.

Jeg er med andre ord dritt lei hele svangerskapet, og er derfor lykkelig over at det snart er slutt. Nå vil jeg bare se ham og bli kjent med ham og få Anette tilbake igjen. Og er jeg heldig er det ikke mange dagene til <3

Jeg har allerede hatt en uke med permisjon, og har to igjen. Veldig godt å ha rolige dager, men forrige uke var travel! Utrolig hvor mange avtaler du lager når du har "fri". Det vil si, 99% av dem var ikke avtaler jeg laget selv, men avtaler som følger med svangerskapet, guttene eller skole/barnehage. Kommende uke har jeg bare to avtaler, og de er på samme dag - halleluja! Nå skal det soves og slappes av :)

Jeg har masse jeg har lyst å fortelle dere og ikke minst vise dere, men jeg får ta litt og litt. Bare det å begynne å skrive litt igjen er jo en god begynnelse :) Det føles godt å ha litt overskudd!



Her ser dere "kulå". Flere barn lurer på om jeg har en ball under genseren #ler
Men jeg forstår jo hvorfor de lurer. Magen er virkelig rund som en ball altså!


Skikkelig opplagt som dere ser.. Haha.. Flott bilde! ;)


_ Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar