28.10.2015

Kakao på pinne

Her skal dere få et kjempe koselig, godt og enkelt tips av meg. Nemlig: Kakao på pinne..

Bildene er dessverre ikke av den beste kvaliteten. Noen ble tatt i solskinn, mens andre ble tatt nå i mørket.. hehe.. Men helheten skal du vel få med deg likevel :)


Begynte med å smelte 3 plater med Freia kokesjokolade. Og her har jeg brukt en egen beholder som er ment for microén. Den smelter sjokoladen for meg - genialt. Jeg rørte godt rundt med slikkepotten da den var ferdig, for å være sikker på at det ikke var klumper igjen. 


Deretter fordelte jeg sjokoladen i minimuffins silikon formen min. 3 plater med kokesjokolade ga 7 kakao på pinne.


Da sjokoladen var blitt kjølt ned og begynte å bli fast, stakk jeg nedi sugerør. Her kan du jo også bruke skje, ispinner eller noe annet som tåler varme. Da de etter en stund var blitt helt kalde, satte jeg dem inn i kjøleskapet.


Noen timer senere var de blitt helt harde og kunne bli vrengt ut av formen. Da så de slik ut :) 


Ser dette godt ut, eller hva??


Om du skal ha forening må jo dette være alle tiders å sette fram på bordet til gjestene dine. Eller kanskje du vil gi en liten oppmerksomhet til noen. Eller kanskje du vil ha dem selv - alle sammen ;)


Deretter kokte jeg opp 2 dl H-melk. En kakao på pinne ble satt oppi koppen..


Rørte litt rundt...


Voila! Kjempe god kakao, med MASSE smak! Liker du kakao, kommer du til å elske denne. Pulverkakao kan bare gå å legge seg ;)


- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar