08.08.2014

Snaddermat og kos i Kongeparken

I dag har vi kost oss i Kongeparken sammen med Kathrine :) Supert vær og supert humør på guttene. De tok alt som var av karuseller, berg og dalbaner, sklier.. You name it. De koste seg masse, og koser de små seg er det enkelt for de voksne å kose seg :) og enda bedre (som om det var mulig?) ble det da vi kom hjem. Ådne kom nemlig hjem i dag, etter 18 dager ute! Gjett om vi var glade for å se han igjen, guttenes pappa og min kommende mann (kniiis).
Da kvelden kom, lagte vi oss litt mat, og jeg MÅ bare dele dette med dere. Det er virkelig noe av det beste jeg har smakt! Og så enkelt, og ikke så usunt heller i grunn. Kathrine tipset meg for noen dager siden om å bruke speltlompe i nistepakka. Hun laget samme "rett" jeg skal tipse dere med, men hun brukte kylling. Knall godt det også, men i dag måtte jeg prøve med en ny vri..


Dette trenger du:

Speltlompe
smøreost (jeg brukte den med urter)
Ruccula (og/eller annen god salat du liker)
tynne skiver med røkelaks

Jeg smører et lag med smøreost først på speltlompen. Deretter legger jeg på salaten. Selv har jeg brukt ruccula og crisp salat. Stek de tynne skivene med laks i pannen, ca. 1 min på hver side. Legg så de sprøstekte skivene oppå salaten, rull sammen til en lefse - Bon Apetitt!

Sprøstekt røkelaks smaker himmelsk. Har du ikke smakt det før, bør du virkelig gi det en sjanse. Hva synes dere, hørtes det godt ut?







- Anette -

2 kommentarer:

  1. Hørtes kjempe godt ut! Skal testes 😋

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det MÅ du!! Mye bedre enn det hørres ut ;-)

      Slett