06.08.2014

Gjemmeleken

La oss snakke litt om gjemmeleken. En lek, hvor en teller og de andre som er med på leken gjemmer seg. Meningen er jo at du skal gjemme deg så godt som overhode mulig, for du vil jo ikke bli funnet. Førstemann til å bli funnet må telle mens de andre gjemmer seg neste runde. Dette må vel være alle barns favorittlek? Vet dere, det er min favorittlek også. Jeg ler så krampa tar meg - hver gang! Simen er jo et gjemme-geni uten like. Han står bare rett ved siden av den som teller og lukker øynene. Så enkelt som det liksom. Han ler høyt mens han står der også, for han synes det er så nervepirrende å bli "funnet"? Haha.. Er det Noah som teller tar jeg Simen med meg, i håp om at han skal forstå at vi må gjemme oss for den som teller. Ikke at vi ikke skal se den som teller. Men da blir han så ivrig at han hopper fram og skriker mens de går forbi, som om det heller var en skremmelek vi holdt på med. Noah har forstått det, men.. Det er et lite men med han også. Han sier alltid "Jeg gjemmer meg ikke bak sofaen altså!" Og hvor tror du han gjemmer seg? Bak sofaen! Herligheten.. ikke akkuratt geni barn jeg har fått. Eller så sier han "Nå gjemmer jeg meg her, og så går du og teller". Men sier jeg at det er leggetid, ja da kan de gjemme seg da! Da holder Simen munnen lukkket i ett kvarter om han må. Da gjemmer Noah seg inni skap, oppi skuffer, under sofaen, inni garasjen. Han har til og med sprunget ut og ned gata. Jaja, så lenge det ble stille er jeg fornøyd ;)

Fant noen herlige bilder av andre barn som også har "skjønt det"... Hahaha...











- Anette -

4 kommentarer:

  1. Hahaha, konge! Lillesøster mi va heilt lik Simen. Så lenge hu holdt seg foran øynene så va hu jo "borte" ;-)

    Så utrolig koselig med gifteringen din. Blei heilt rørt eg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, eg ler godt av de små som ska hjemma seg ;) haha..

      Ringen ja. Herligheten, eg konne ikkje fått et flottere ønske oppfylt. Perfekt! E faktisk hos gullsmeden nå og ska fiksa litt på an <3

      Slett
  2. Hahahahaha ler meg ihjel av bildene

    SvarSlett