27.07.2012

Fargerik lunsjboks

Jeg abonnerer på "Foreldre og barn". Et fantastisk kjekt blad med spennende intervjuer, artikler, tester, tips, mote og mye mer. Elsker når det nye bladet kommer i postkassen! Da pleier jeg gjerne legge de små litt tidlig den kvelden ;) hehe..
Vi har en gutt som overhode ikke er interessert i mat! Eldstemann har rett og slett ikke tid til å spise. Og når han først spiser, er det ofte musebiter. Merker stor forskjell på gutten om han har spist eller ikke. Hvis han nekter å spise, eller spiser for lite, blir han sur, grinete og trøtt. Det skulle jo bare mangle også, for han er aktiv! Spiser han "normalt" er han glad og fornøyd og ikke like vanskelig å ha med å gjør.
Jeg ble derfor veldig glad da det var en artikkel i denne utgaven som het "Jeg elsker min matpakke!" Susanne Kaluza heter hun som står bak de kreative lunsjboksene. Jeg leste med stor iver, og prøvde meg på dette hjemme også - en slager! Vi hadde mais, fiskepudding, agurk, cherrytomater og skive ved siden av. Guttene var stille leeenge da de fikk hver sin tallerken..
Nå er det slutt med "vanlig" skive her i huset ;)
 Har også prøvd meg på hjerte- og stjerneskiver (pepperkakeformer) - suksess!
Litt inspirasjon.. Legg merke til de kjekke eggeformene :)

- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar