09.05.2017

Mallorca - Alcudia

God tirsdag alle!

Vi er på Mallorca og vi nyter full sol og varme. Ankom øya på lørdags kveld, og var ikke framme ved hotellet før klokka var 23, men gutta holdt koken og humøret var på topp fra vi reiste hjemmefra til vi ankom hotellet. 

Jeg må ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til været. Vi hadde jo så fint vær hjemme før vi reiste, for ikke å snakke om varmt! Og når de meldte ca samme temperatur dit vi skulle, hvor varmt kunne jeg egentlig forvente meg? Men det skal jeg bare ha sagt - dette er VARMT! Det er varmere enn en norsk, god sommer :) På søndag var det 26 grader i skyggen, i går 23 og i dag står det 25. Vi har vært veldig heldige så langt, og håper dette holder seg. Ikke en sky er det heller! Ikke en! Det er derimot kjølig på kveldene. En god genser til å dekke skuldrene med er ikke å forakte for min del ;) 

Vi har et kjempe flott hotell rom! Nå har jo jeg vært her, på dette hotellet, to ganger før. Og hver gang har jeg hatt forskjellige rom. Dette er uten tvil det beste! To soverom med dobbeltseng og stor garderobe, og Eivind har sprinkelseng inne på vårt rom. Stor stue og et romslig kjøkken. Terrassen derimot - den er den beste. 15 meter lang og vi har kveldssol. Solen forsvinner fra terrassen vår i 21-tiden ca. Deilig!

Nå skal vi straks i dusjen for å få bort klor og sand fra stranden. Middag er klokka 18, og vi pleier å være førstemann i køen ;)

 
-Anette -

2 kommentarer: