25.05.2017

Hafrsfjord løpet

Hei alle!

Jeg har litt panikk her jeg sitter, på hytta. Jeg har meldt meg på Hafrsfjord løpet som går av stabelen 1. juni. Det er et 9 km langt løp som går fra kjettingen i Kvernevik til de 3 sverd i Møllebukta. Panikk var vel kanskje litt sterkt, men jeg har ikke fått sprunget/jogget så mye i det siste, og da jeg jogget på tirsdag var det skikkelig tungt!

 
For en stund siden begynte jeg å jogge litt på løpsbanen ved den internationale skolen. Jeg jogget ikke på tid og ikke med pulsklokke. Det gikk egentlig kun i å komme meg i form, eller å komme i gang med treningen. Etter hvert begynte jeg og gå inn for å telle antall runder. Måtte alltid klare litt bedre enn forrige gang. Da jeg klarte 20 runder, som tilsvarer 8 km, jogget jeg rundt Stokkavannet med Eirik. Det gikk over ALL forventning, og jeg klarte det på 45 min blankt! Det er ca. 8,1 km rundt vannet. Noen dager senere sprang jeg rundt vannet igjen, alene, og klarte det på 44 min blank!! Jeg var i ekstase!! Det var da jeg meldte meg på Hafrsfjord løpet ;) hehe.. Faktisk var det samme dagen som vi reiste til Mallorca. Jeg fikk ikke trent noen ting på Mallorca, og etter vi kom hjem reiste jo Ådne igjen, og det har egentlig gått i ETT! Men tre økter har jeg fått til. Den ene var hjem fra barnehagen til Simen (7 km - 44 min med joggevogn), andre var på løpsbanen ved ISS (ca 8,7 km - 44 min uten vogn) og siste var på tirsdag. Da sprang jeg Hålandsvannet med joggevogn. Det er ca 7,2 km. Tiden min var 41.53 min, men det var en skikkelig tøff runde! Jeg hadde problemer med å få med meg bena. De var liksom bare der, men de hjalp meg ikke fremover - føltes det som...

 

Nå er vi på hytta, og her blir vi til søndag. Treningsklær og joggesko er tatt med, og jeg håper å få til en god tur. Enten med vognen eller uten. Blir det uten, blir det bakkeløp rett ved hytta mens minien sover. Og kanskje jeg klarer å få til en joggings hjem fra barnehagen på mandag? Gjør jeg det skal jeg være godt rystet til torsdag. Gru-gleder meg :) kan fort bli veldig gøy!

- Anette - 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar