18.05.2017

Liten oppsummering..

Fine kvelden alle!

Hver gang jeg går inn på bloggen blir jeg like overrasket over hvor mange som er inne og leser den - til tross for dårlige oppdateringer! Hver eneste dag, og det er ikke tull en gang, har jeg lyst til å skrive et innlegg. Men tiden strekker dessverre ikke til. Jeg kan nemlig ikke skrive mens Eivind er våken, sier seg jo selv, og guttene er gjerne ikke i seng før nærmere 21, så kvelder har jeg heller ikke så mye av lengre. Men nå har jeg endelig en "freastond" som vi sier i Stavanger og kan altså skrive litt. Men hvor skal jeg begynne? ;)

Først: Jeg har ikke oppsummert Mallorca turen for dere og DET må jeg jo! Turen kan enkelt beskrives med tre ord: avslappende, morsomt og varmt.Vi koste oss fra vi kom til vi reiste, og for første gang tror jeg både Ådne og meg kunne tenkt oss å være der lengre enn en uke. 10 dager hadde vært perfekt, men 14 dager hadde også fungert veldig godt.

Hver dag var det godt og varmt. Vi hadde tre dager med overskyet, men det var fortsatt godt og varmt og vi badet hver eneste dag - både i bassenget og i sjøen. Kveldene var kjølige, men det ble ikke kaldt før klokka var blitt 21, så vi skal ikke klage. Vi merket veldig godt at det ble varmere og varmere for hver dag vi var der. Heldigvis fikk vi ikke en eneste dråpe med regn, tenk det! 

Guttene har storkost seg - alle tre. De to eldste kan nå svømme, og minstemann har bevist at han slettes ikke er redd for vann ;) Han var ikke så veldig begeistret for å vasse der det var grunt, så vi tenkte at han kanskje syntes det var litt kaldt. Men det viste seg at han heller ville hoppi uti - selvfølgelig! Han stod på kanten og viftet febrilsk med armene når vi var uti og da måtte vi komme inn og hente han uti med oss. Spesielt likte han godt å sitte på flytemadrassen. 



De siste tre dagene ble vi kjent med en familie fra Bergen. Deres eldste var like gammel som vår eldste og dermed var det gjort - BFF! De lekte utrolig godt sammen, og det ga oss voksne litt mer "fri" til å nyte sol og varme.

Ellers kan vi jo også si at det var første gang Ådne og meg reiste på ferie sammen MED barn. Og gjett om det var gøy! De eldste måtte vi egentlig kun ha øynene på, men minste er jo travel som bare det. Han vandret og vandret og vandret og vandret. Han gikk inn i de forskjellige blokkene, opp trappene, rundt om i gangene, ut på baksiden av hotellet, rundt og tilbake med bassenget igjen. Da byttet vi, og det var nestemann sin tur til å gå "tur" med Eivind mens den andre observerte/lekte med de eldste. 

Jeg hadde med meg kamera og mange, flotte bilder ble tatt :) Batteriet er dessverre tomt og jeg kan ikke lade det, for laderen har dessverre kommet seg oppi bagen til Ådne - og han er i Ghana. Ikke rakk jeg legge bildene over på mac'en heller, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Jeg tok derimot noen med mobilen, og blant alle fant jeg dette (under). Hva er sannsynligheten for at det flyr en spurv forbi når jeg skal ta bilde av Simen som surfer på flytemadrassen? Hehe..






Vi kom hjem sent, sent lørdags natt. Og Ådne reiste igjen klokken 08.00 søndags morgen. Ganske pyton!!!! Nå hadde han jo nettopp vært borte i over en måned. Tre uker fikk han være hjemme før han måtte fyke avgårde igjen. Denne gang skal han også være borte i alt for mange dager (35 for å være helt nøyaktig).. 

La oss heller snakke videre om noe kjekt! 17. mai <3

I går var det 17. mai og vi hadde en kjempe flott dag. Det føltes som om vi gikk fra det ene til det andre, men alle var glade og fornøyde og da går dagen så veldig fort. Og hva sier vi vel ikke om det fine været vi fikk?!? Jeg mener, det var jo perfekt. Vindstille og varmt. Noen få dråper midt på dagen, men for vår del var det mellom tog, så vi var inne og ikke ute da de kom. Vi gikk i tog alle mann. Noah gikk med klassen, og Eivind, Simen og meg gikk med barnehagen. Er ikke 17. mai uten tog - synes jeg :) Videre gikk vi til mamma og Torkell og spiste herlig tapas lunsj. Der så vi også russetoget og guttene fikk noen hundre russekort hver. Etterpå gikk vi hjem, men vi kom oss kun ut av bilden før vi traff folk i gatene. Først klokka 17 var vi inne i huset og da røyk bunadene rimelig kjapt av ja. Jeg brukte min i år, og de eldste hadde akkurat fått nye. KNALL FINE!



Fine, fine guttene mine! (eh.. våre..)

Jeg vet, jeg hater like mye som mamma den der teite tutten, men dere vet ikke hvordan morgenen her hjemme var, og ville jeg ha et bilde av dem alle tre - ja da måtte den få være i. 

Jeg mener, slik ble bildene uten tutten....



Håper dere også hadde en flott 17. mai feiring! 

- Anette -






2 kommentarer:

  1. Såå fine i bunadene sine! Og eg ler meg ihjel av det nederste bildet, haha! Takk gud for tuttien <3

    SvarSlett