20.11.2016

Aberdeen

Jeg er i Aberdeen! Tenk det :) Og her har jeg vært siden torsdag. Jeg reiser med jobben - studietur. Vi har hatt det helt fantastisk! Kost oss fra morgen til kveld, spist mye god mat, shoppet, vært mye sammen og vært på sightseeing. Det har virkelig vært en flott tur!

Vi ankom byen på torsdag. Det første vi gjorde var å besøke Donattar castle i Stonehaven. Ruiner etter en kjempe stor borg/slott. Det er ytterst på en klippe og utsikten er helt utrolig. 

 

 

 


 
 
 

Dette var absolutt verdt å få med seg. Det var så stort, og det var så majestetisk med tanke på særdeles bratte klipper og DEN utsikten ut over Nordsjøen. Det stod litt informasjon rundt omkring inni slottet om hvordan det hadde vært den gang det var i bruk. Blant annet stod det at kongen hadde en løve til kjæledyr. Men dronninga syntes den lagte så mye lyd om morgenen at hun skjøt den. Hehe.. 

På kvelden, på torsdag, spiste vi middag på hotellet. Og der skjedde det noe utrolig kult. Mens vi satt og spiste kom det plutselig inn 7 fremmede personer som tydelig var skotter. De begynte å gaule og snakke høyt sammen om å gifte seg, familieintriger, sjalusi og penger. Vi var med andre ord midt i et skuespill. De fortalte oss historier og ga oss hele tiden hint om hvem de var. De trakk seg tilbake og kom tilbake etter hovedretten var inntatt. En av dem var nå blitt drept! Noen av oss måtte bli med inn på åstedet og lete etter beviser. Nye hint ble gitt og det takk seg vekk mens vi spiste middagen. Etterpå kom de tilbake med nye beviser, og oppgaven vår ble jo å samarbeide i grupper og finne ut hvem morderen var. Etter desserten kom de tilbake og nok en person var blitt drept. Ny etterforskning ble satt i gang og ny morder (evnt den samme) måtte bli funnet. 


Dette er altså gjengen som hadde dette utrolige skuespillet for oss. Fantastisk morsomt og veldig, veldig gøy!

Ellers har vi besøkt en helt utrolig stor privat international skole her i Aberdeen. Det var virkelig gøy! Vi fikk komme inn og snakke med lærere og elever, fikk masse inspirasjon og det var gøy å se hvordan en privat skole fungerer :) Shopping har det blitt mye av og jeg kan trygt si at kofferten min er dobbelt så tung som da jeg reiste..

Nå er klokken 07.30 og jeg må stelle meg og spise frokost. Jeg reiser hjem med første flyet i dag. En utrolig flott tur har det vært, og Aberdeen har uten tvil levert :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar