04.08.2015

Selphy CP910

Jepp, du leste riktig. Selphy CP910 er den nye, geniale printeren jeg har fått i hus. Den er bare så genial at jeg vil dele dette tipset med dere. Kanskje flere som ikke visste at de trengte en slik ;)

Jeg kan også innlede med å si at Mallorca bildedryss, del 2 ikke kommer. Jeg så gjennom bildene mine, og fant ut at jeg hadde egentlig ikke så veldig mange av dem (gikk jo ikke akkuratt rundt med kamera om dagene), og 99% er av ungene. Jeg prøver å begrense bildebruken av de små, så da fant jeg ut at det like godt kunne utelukkes :)

Men.. Tilbake til denne fantastiske printeren. Det begynte med hytta. Det vil si, det begynte med hytteboka vår. Ådne og meg ble enige om at vi måtte lime inn masse bilder i boka og bruke den for alt den er verdt. Nå til dags er det jo slik, hvertfall med oss, at vi tar masse bilder, lagrer det på dataen, og der blir de.. Vi er ikke flinke til å printe ut eller bestille bildebøker. Vi tar jo så masse bilder, at det ender dessverre opp i mapper på mac´en. 

Jeg ville ikke at dette skulle skje, og visste at det fantes små printere du bare kan koble rett i telefonen/kamera og som printer ut bilder der og da. En slik ville jeg ha, men jeg så for meg at det var lite praktisk. Blekket kom sikkert til å tørke fort og ville det i det hele tatt bli brukt? JA JA JA! Det kommer til å bli brukt! 

Jeg leste meg litt opp, og endte opp med Canon sin Selphy printer. Den koster 1499,- og er rimelig liten. Du kan med andre ord legge den bort i en skuff, istedet for at den står framme på hytten og tar plass. Kvaliteten på bildene så også grei ut, derfor ble det denne. Jeg har tatt noen bilder og kommenterer mer under bildene for de av dere som synes dette var av interesse :)



Slik ser altså printeren ut der den ligger i forpakningen. Du kan sette minnekortet rett inn og velge hvilke bilder du vil printe ut, koble til både mobil og kamera, men det beste av alt: har du nett kan du bruke AirPlay. Altså at du bare sender bildet til printeren og vips: det blir printet ut. Håpet vårt er at om vi har gjester på hytta og de tar et koselig/morsomt/fint/kjekt bilde, kan vi printe det ut der og da og lime det rett inn i hytteboka :)


 Ganske flott og fancy, eller hva?? ;) Hvit høyglans (hehe...)


Et greit oversiktelig display. Lett å forholde seg til for de av oss som ikke er it-eksperter :)


Dette er bare for å vise hvor liten printeren egentlig er. Den svarte "boksen" er beholderen til fotoarkene.


Dette er fotoarkene som hører til. Denne pakken kostet 399,- og inneholder 108 ark og tre omganger med blekk.


Pakken inneholder 6 pakker med papir og 3 patroner med blekk. Du skal skifte blekk for hver 2 pakke papir som er brukt. Ganske praktisk å få alt i samme boks. Slipper å gå tom for blekk. 


Dette er altså den berømte hytteboken, som forhåpentligvis snart skal bli full av herlige minner og bilder :)


Her er ett av bildene jeg har printet ut. Vanlig fotostørrelse, 10x15 cm. Fine farger og grei kvalitet :)

Håper det var greit forklart. Ikke vær redd for å spørre meg om det er noe jeg har utelukket eller ikke forklart godt nok. I kveld har jeg også printet ut litt bilder som skal limes inn i den nye skoleboken til Noah. Perfekt! Spørs om jeg ikke går til innkjøp til en å ha hjemme også ;) hehe..

- Anette -

1 kommentar: