26.11.2015

Familieforøkelse

Hei alle! :)

Minsten har kommet og vi er blitt en familie på 5! Han heter Eivind og kom til verden 6. november. Han er med andre ord snart 3 uker allerede! Fødselen gikk veldig greit - raskt! Og endelig er han er. Vi er stolte alle mann alle, både brødrene og foreldrene <3

Bare noen timer gammel <3

Formen min er super duper! Jeg er tilbake til mitt gamle jeg og har endelig energi til å gjøre det jeg vil :) Nevnte jo for dere at graviditeten denne gang var "bånn i bøtta". Og det er først nå, når jeg er tilbake i normal form, at jeg innser hvor dårlig jeg faktisk var. 9 måneder hvor jeg var dårlig fra dag 1 er rimelig lenge, og graviditeten føltes som en evighet. Konstant dårlig samvittighet for alt du skulle og burde ha gjort, ikke minst ovenfor guttene. Men nå.. Nå er alt tilbake til normalen og jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre. Jeg ble nemlig forberedt av lege og jordmor at det kunne fortsette etter fødselen. At jeg kunne fortsette å være dårlig og ikke ha det greit. Noe jeg selvfølgelig har tenkt mye på. Nei, nå skal jeg nyte hver dag! <3


Brødrene er stolte og de har lyst å vise lillebroren sin fram til alle de møter. Simen kysser ham hele tiden. Klapper han forsiktig på hodet, vil at han skal ligge i sengen med han når vi sier god natt, gir ham tutten osv. Noah blir varmere og varmere for hver dag og holder han på fanget mens han ser barne tv, kjører vognen hjem fra skolen, finner reine bleier til meg osv. Det er jo bare helt herlig, og ikke minst er det flott at de ikke føles seg "truet" eller er sjalu.


Eivind liker å ligge i vognen - HURRA! Og jeg kan derfor gå turer som er litt lengre enn opp til lekeplassen og hjem igjen. Faktisk har jeg gått helt til barnehagen et par dager sammen med Simen (ca. 2,6 km en vei) og det har gått veldig greit. Håper det fortsetter slik :) Han har masse mørkt hår (som snart kommer til å falle av og vike for det blonde vil jeg tro..) og er en rolig og fornøyd gutt - enn så lenge. Han spiser godt og sover mye. Enn så lenge sover han mest og legre om dagene og har kortere økter på nettene. Men det kommer seg for hver dag.


Blikket fester seg mer og mer for hver dag, og smilet kommer oftere og oftere. Går det an å være så deilig? Jeg er nyforelsket nok en gang. Vi har 3 nydelige gutter og jeg kunne virkelig ikke hatt det bedre! <3

- Anette -

3 kommentarer: