28.11.2015

En koselig oppmerksomhet til jul..

God lørdag alle! :)

Det er 28. november og bare 3 dager til desember, kalender og julemåneden. Andre som gleder seg eller?? Jeg har kommet godt i gang med julegaver i år, og har faktisk kjøpt over halvparten allerede. Mye på nett og noe i butikk. De gavene jeg ofte synes tar mest tid, og kanskje koster mest penger, det er de små oppmerksomhets gavene. Som guttene f.eks har pleid å gitt til de ansatte i barnehagen, venniner, en nabo o.l. De du helst ikke vil skal koste så mye fordi det er tanken som teller ;) DEM har jeg under kontroll i år! Jeg har laget kakao på pinne til de ansatte i barnehagen og kjøpt drikkeflasker til noen andre (vil ikke røpe hvem tilfelle de leser). Kakao på pinne holder seg kjempe godt i kjøleskapet, men ikke så lenge ute i romtemperatur. Det vil si, de smaker ikke vondt av det, men de får slike hvite prikker på seg og ser ikke like delikate ut. Lag dem, legg dem i tette cellofan poser i kjøleskapet og der kan de ligge noen uker uten av de tar skade av det :) Lurt? Drikkeflaskene har jeg kjøpt fra Tupperware og de kommer i en pakke på to stk. En grønn og en oransje/rød. Fine farger til denne tiden :) Der har jeg knyttet på en sløyfe og skrevet en julehilsen på lappen. Ellers har jeg også tenkt litt på å kjøpe kakeboks og fylle den med kaker, kjøpe en tett beholder til mel o.l. og fylle den med ingrediensene til sjokolademuffin/en kake og henge en lapp på med fremgangsmåten. 

Dette er kjekke gaver å få, enkle gaver og gi. De koster deg ikke mye penger, men er en herlig oppmerksomhet å få. Og det beste av alt: du kan lage dem når ungene er lagt! Det går kjapt og du kan IKKE gjøre feil og du kan selvfølgelig lage dem alle i god tid før jul ;)








- Anette -








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar